בנט עקץ: ‘נמצאת בפוסט טראומה’ • שקד: ‘חזרתי הביתה, חזרתי לימין’

נפתלי בנט על רגשות החרטה של איילת שקד על הקמת הממשלה עם האחים המוסלמים והשמאל הקיצוני: "חלק מאלו שאומרים כעת שזו היתה טעות הם מורתעים, רמוסים וכתושים. אני לא שופט אותם" • שקד השיבה מיד: "הממשלה הקודמת הייתה אילוץ שנוצר מחרמות, ולכן התפרקה"
אריה ריבקינד
י"ח אלול התשפ"ב / 14.09.2022 20:22

חילופי עקיצות:  נפתלי בנט השתתף היום (רביעי) באירוע חנוכת בית של תנועת ‘פנימה’ בלוד ומתח ביקורת מרומזת על איילת שקד – שהביעה חרטה מוקדם יותר השבוע על הקמת הממשלה.

“ההחלטה להקים ממשלה הייתה ההחלטה הכי טובה שקיבלתי בימי חיי”, אמר בנט, שהפר את כל ההבטחות שנתן בבחירות והונה את בוחריו. “מי שאומר אחרת נמצא בפוסט טראומה”.

תוך זמן קצר שקד עקצה בחזרה: “הממשלה הקודמת הייתה אילוץ שנוצר מחרמות, ולכן התפרקה. הגיע זמן לשים סוף לחרמות. הבית היהודי בראשותי תביא להקמת ממשלת ימין. חזרתי הביתה. חזרתי לימין”.

בנט אמר לנוכחים באירוע, תוך שהוא מתייחס למי שהייתה השותפה שלו שנים רבות: “נדמה לי, ואני אומר זאת בצער, שחלק מאלו שאומרים כעת שזו הייתה טעות, פשוט נמצאים בפוסט טראומה. הם מורתעים, רמוסים וכתושים. אני לא שופט אותם ואני לא כועס. אני ראיתי בעיני וחוויתי על בשרי את המכונה שמחצה אותם. יום אחרי יום. אחד אחרי השני. את המכבש. חשיבה מעוותת כאילו החלטה פוליטית כזאת או אחרת היא עילה להתעללות נפשית בלתי פוסקת.

“בחרתי בחלופה הקשה. בחרתי לקחת אחריות ולהקים ממשלה בישראל. ומאותו הרגע – שערי גיהינום נפתחו עליי, על משפחתי ועל חברי סיעתי. מתקפה בלתי פוסקת של רעל. של שקרים. שנה של שנאת אחים. היום מתנהלת בישראל מלחמה בין שני מחנות. יש בניהם איבה הדדית עמוקה. אין בה מקום לעובדות או לטיעונים. כל אירוע מתפרש על ידי כל צד, ככזה שמוכיח את צדקתו. אסור לחבר קבוצה להתפשר! זה חלילה, יפגע בקבוצה! ואם העזת להתפשר – אתה תחטוף”.

ראש הממשלה לשעבר שהודח בבושת פנים, לאחר שחברי סיעתו נטשו אותו אחד אחרי השני, הוסיף: “אני מכיר מספר אנשים, שהעזו לתת צ’אנס לממשלה האחרונה, וחטפו כל כך חזק וכל כך אישי, שעל ‘הטעות’ הזו הם כבר לא יחזרו. הם מתכנסים פנימה, מפחיתים נוכחות. ואז אם השתקת את הקולות המתונים בכל מחנה, נשאר לשמוע רק את הקולות הקיצוניים ביותר. ואז המדינה עוברת למצב בלתי שפוי. כשאתה שונא את המחנה השני יותר משאתה אוהב את המדינה, אתה מגיע לחורבן”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נוחל
    15/09/2022 06:50
    סטיב
  1. שאין לו אפילו שם טראומה על שקריו ומעשיו האדם הכי בזוי שהיה כאן בשטח מאז הקמת המדינה…

  2. בנט צודק
    15/09/2022 12:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ההחלטה הכי טובה שקיבל בחייו הסטרטאפ הגדול שעשה אם הוא לא היה רוה”מ לא היה מקבל ארמון ב50 מליון