מחדל רפואי: אישה בהיריון מתקדם גילתה שהעובר שברחמה – לא שלה

בבדיקה גנטית שנעשתה בביה"ח אסותא בראשון לציון לאישה שעברה הפרה התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם גנטית להורים • בית החולים דיווח למשרד הבריאות – שהקים ועדת בדיקה עם מומחים • "דתיים משלמים עבור 'השגחה', זה זוג עיניים נוסף וזה מוסיף לביטחון"
חרדים 10
י"ח אלול התשפ"ב / 14.09.2022 20:10

מחדל רפואי: אישה בהיריון מתקדם גילתה הבוקר (רביעי) בבדיקה גנטית בבית החולים אסותא בראשון לציון כי העובר שהוחזר לה בטיפולי הפוריות לא תואם גנטית להורים.

בבית החולים דיווחו על האירוע החריג למשרד הבריאות – שהקים ועדת בדיקה עם מומחים בתחום.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: “במשרד הבריאות התקבל הבוקר דיווח מאסותא ראשון לציון על אירוע שבו בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהיריון, שעברה החזרת עוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית. משרד הבריאות הקים מיד ועדת בדיקה עם אנשי המקצוע הרלוונטיים ובהם מומחים בתחום הפריון והלידה”.

מבית החולים אסותא נמסר בתגובה: “הנושא תחת חיסיון רפואי בשלב זה. המקרה המדובר נבדק מאז אמש על פרטיו ומשמעויותיו. רופאים בכירים מטעם אסותא ראשון לציון מלווים את המקרה, והודעה בעניין נמסרה מידית למשרד הבריאות”.

פרופ’ שלמה משיח, מי שמכונה אבי טיפולי הפוריות בישראל, אמר ל’ישראל היום’: “מצער שזה קרה, צריך לעשות הכל שזה לא יקרה. תקלה כזו זה הסיוט של כולם, של מומחי פוריות, אמבריולוגים (-עובדי מעבדות) ושל זוגות. יש זוגות ששואלים אותנו שאלות לגבי הליך הזיהוי. יש זוגות בעיקר דתיים שמשלמים עבור ‘השגחה’ על ידי עמותות שמשגיחות על העבודה במעבדה, זה זוג עיניים נוסף וזה מוסיף להם לביטחון. אני מקווה שלא תהיה פאניקה גדולה בקרב הזוגות שבטיפולי פוריות”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שהאש התזדרז
    15/09/2022 09:31
    רונית
  1. על אם העובר האמיתי השייך לה ובמקביל אם העובר שהושתל לא תערוכנה פרוזבול, תהיה להן בעיה בהחזרת העוברים.

  2. אחרי IVF חשוב לבצע בדיקת אבהות/אמהות
    15/09/2022 11:42
    ODAL
  3. אמהות שעברו הפריה חוץ גופית (IVF), אנחנו ממליצים לכן לבצע לאחר הלידה בדיקת אבהות/אמהות של ODAL כדי שתהיו בטוחים בוודאות שאתם ההורים הביולוגיים.
    הבדיקה מתבצעת באמצעות דגימות רוק שדוגמים עם המטושים ושולחים למעבדה באנגליה.
    זו בדיקה דיסקרטית והתוצאות יגיעו רק אליכן ולא למרכז הרפואי או לבית המשפט.

  4. למה שלא היה פאניקה ???
    15/09/2022 13:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הרי אם לא היו בדיקות לא היו מגלים את לעולם !!!!