הרב שלנו מתחתן: האירוע היהודי הכי גדול בתולדות האמירויות I צפו

יום חג באיחוד האמירויות: 1500 אורחים שהגיעו מכל רחבי העולם, ובהם רבנים, בני מלוכה אמירתים ואישים בכירים, משתתפים הערב באבו דאבי בחתונת הרב הראשי של האמירויות ושליח חב"ד הרב לוי דוכמן  • "החתונה היא הצדעה למהפכה היהודית שחולל פה שליחו של הרבי מליובאוויטש"
נתן פרל
י"ח אלול התשפ"ב / 14.09.2022 18:47

יום חג בקהילה היהודית באיחוד האמירויות: רב של המדינה ושליח חב”ד הרב לוי דוכמן נישא הערב (רביעי) עם הכלה לאה חדאד מבריסל.

החתונה החסידית הוכתרה בתקשורת המקומית כ”אירוע היהודי הגדול ביותר בתולדות איחוד האמירויות”.

1,500 אורחים מכל רחבי העולם נהרו מאז אתמול לאבו דאבי, כדי להשתתף בחתונה החסידית של הרב דוכמן, המתגורר באיחוד האמירויות כבר שמונה שנים.

בין האורחים הרבים שהגיעו לחתונה, בולטים רבנים, בני מלוכה אמירתיים, ואישים בכירים.

במהלך החופה נאמרה ברכה מיוחדת בעברית, ערבית ואנגלית לנשיא איחוד האמירויות שייח’ מוחמד בן זאיד אאל נהיאן וכל ראשי השלטון האמירתי.

על החלק המוזיקלי הופקדו גדולי הזמר החסידי ובהם אברהם פריד, יצחק מאיר הלפגוט, מקהלת ‘נשמה’ בניצוחו של איציק פילמר, ותזמורתו של עמי כהן.

מאז בואו למקום, זכה שליח חב”ד לייסד שורה של מוסדות יהודיים המשרתים את יהודי האמירויות. כיום הקהילה באמירויות צומחת ללא הפסקה ונחשבת לקהילה היהודית הצומחת ביותר בעולם הערבי בן זמננו.

באמצעות הארגון שהקים – ה-JewishUAE, נהנים חברי הקהילה היהודית המקומית והמבקרים היהודים הרבים ממספר בתי כנסת באבו דאבי ובדובאי, וממזון כשר במסעדות ובמלונות המקומיים בזכות גוף הכשרות הרשמי שהקים באמירויות – EAKC.

בנוסף, אחראי הרב דוכמן לייסוד תכנית הכשרה לרבנות, חתונות יהודיות, סיוע ברילוקיישן, נטוורקינג עסקי וחיי קהילה עשירים, וכן מערכת חינוך יהודי שהקים, הכוללת גן ילדים, בית ספר לעברית, מועדון נוער והרצאות למבוגרים, כל זאת בשיתוף פעולה מדהים מצד הממשל האמירתי.

בשנתיים האחרונות הצטרפו עוד ארבעה זוגות שלוחי חב”ד לפעילות הענפה של הרב דוכמן.

צילום: Jewish UAE

“החתונה”, אומר אחד משלוחי חב”ד באמירויות, “הנערכת ביום ח”י אלול – יום הולדתם של ‘המאורות הגדולים’, מייסד החסידות הבעל שם טוב ומייסד חסידות חב”ד אדמו”ר הזקן, ממחישה את המהפכה החסידית שהביאה ומביאה לצמיחה המרשימה של החיים היהודיים ברחבי האמירויות – ולא פחות מכך את היחס המרשים של השלטונות לקהילה.

“החתונה הענקית הזו היא הצדעה למהפכה היהודית והחסידית שחולל פה שליחו של הרבי מליובאוויטש”.

הרב דוכמן, ימשיך גם אחר נישואיו, את שליחותו עם רעייתו.

רעייתו, לאה חדאד, נולדה וגדלה בבלגיה למשפחה ממוצא מרוקאי, והיא בתו של הרב הראשי של בריסל ושליח חב”ד, הרב מנחם חדאד.

סבה החל את מסורת עבודת השליחים כשהקים קהילה במילאנו. עם רקע זה היא מוכנה היטב לתפקיד שהיא לוקחת על עצמה כרעייתו של הרב הראשי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות