גולן: “לפיד יכול להקים ממשלה?” • זאב אלקין: “כל ילד קטן יודע שלא”

השר זאב אלקין שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב וטען כי לפיד לא יכול להקים ממשלה: "הממשלה שיוכל להקים תצטרך את טיבי ורע"ם" • על הבטחות נתניהו לחרדים: "נתניהו יכול להבטיח עד מחר - הוא לא מתכוון לקיים ולא מסוגל לקיים"
חרדים 10
י"ח אלול התשפ"ב / 14.09.2022 12:10

בוועדת הבחירות המרכזית החל היום (רביעי) מרתון הגשת רשימות המועמדים של המפלגות המבקשות להתמודד בבחירות לכנסת ה־25. המרתון יתחדש מחר ויינעל בחצות.

השר זאב אלקין מהמחנה הממלכתי שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וניתח את המפה הפוליטית.

אלקין הבהיר כי לפיד לא יכול להקים ממשלה. “היות ואף מפלגה ממרכז ימין של המפה הפוליטית לא מוכנה לראות בלפיד מועמד לראשות ממשלה, התוצאה של זה שהממשלה היחידה תיאורטית שיכולה להיות על הנייר זאת ממשלה שתצטרך את אחמד טיבי, בל”ד ואיימן עודה בקואליציה. ממשלה שאי אפשר להקים אותה. גם אם היה אפשר מבחינתנו – זה לא מקובל, אנחנו לא ניתן את מדינת ישראל בידי אחמד טיבי”.

אלקין: “אני עוסק בקמת ממשלות, במו”מ קואליציוניים מ-2009 כמעט רצוף. אני מכיר היטב את הכלל, יש כלל ברזל – או שאתה קודם מדווח ואחר כך לא מרכיב ממשלה, או שאתה קודם מרכיב ממשלה ואחר כך מדווח. כולם מכירים את המצב הפוליטי, ברגע שנתניהו לא יגיע ל-61 יש יכולת לגנץ לאחד סביבו כוחות משני צידי המתרס הפוליטי.

“היות ואף כוח במרכז ימין שלה מפה הפוליטית לא מוכן לקבל את לפיד, הוא לא יכול. הרי הסיבה שהקמנו את המחנה הממלכתי הייתה בדיוק זה, זיהינו שמדינת ישראל נמצאת בפלונטר, או 61 של נתניהו או בחירות, ואמרנו שצריך פה כוח שלישי.

“אין לי שום בעיה עם לפיד, אנחנו משתפים פעולה בממשלה היום ואני מקווה שנמשיך. יש עובדה, מכיר את זה כל ילד, כל פרשן פוליטי מתחיל אומר שיאיר לפיד לא יכול להרכיב ממשלה, ולכן צריך לחפש פיתרון, כי בחירות בלופ זה לא פיתרון, 61 של נתניהו זה לא פתרון. אין ספק שנשמח לשתף פעולה עם לפיד בממשלה שנקים. לפני שנה וחצי כשהיו תוצאות בחירות כולם אמרו לנו שזה או נתניהו או בחירות נוספות”.

אלקין התייחס להבטחת נתניהו ליהדות התורה: “זה פרומו למה שצפוי לנו אם תהיה פה ממשלת 61 של נתניהו. בסופו של דבר אומרים פה לקבוצה חרדית שרוצה לימודי ליבה, זה האבסורד, מגיעה פה קבוצה גדולה בציבור החרדי ואומרת ‘אנחנו רוצים ללמוד’, ואומרים להם לא. זה הזוי, זה נגד כל האינטרס הכלכלי של מדינת ישראל.

“במשך שנים ישבתי במו”מ מול מפלגות חרדיות, והורכבו ממשלות כולל ממשלות מסובכות עם מחלוקות מפה עד למחתרתיים. אני בוגר של כל התהליכים האלה. מעולם ההצעות מהסוג הזה לא רק שנתניהו לא העז להבטיח, הם אפילו לא העזו לבקש – זה בניגוד מוחלט לקו שהלכו במשך שנים.

“נתניהו יכול להבטיח עד מחר – הוא לא מתכוון לקיים ולא מסוגל לקיים. גם מי שמבטיחים לו כבר מספיק מנוסה כדי לדעת את מה שאמרתי”.

לדבריו, “אנחנו נדע לנהל מו”מ הוגן. במו”מ הזה לא יפרצו קווים אדומים ולא ייגרם נזק לישראל. זאת בדיוק הנקודה. ידעתי לעשות את זה שנים ונדע לעשות את זה גם הפעם. דברים שנתניהו עושה, שהוא מוכר כל דבר היום רק בשביל להקים פה ממשלת 61 ולהעביר פה חוק צרפתי ולמלט את עצמו, אנחנו לא נהיה במצב הזה ולא נעשה את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות