קצין נהרג בחילופי אש עם מחבלים באזור ג’נין: שני מחבלים חוסלו

תצפיתנית של צה"ל זיהתה את שני המחבלים 15 מטרים מהגדר, סמוך למעבר ג'למה • הלוחמים איגפו את השניים והסתערו מטווח קרוב • אחד משני המחבלים שחוסלו הוא איש מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית • "נמנע כאן פיגוע. ייתכן שיועד נגד סיור של צה"ל או עמדה על קו התפר"
חיים טוויל
י"ח אלול התשפ"ב / 14.09.2022 10:43

קצין צה”ל מסיירת הנח”ל נהרג הלילה (רביעי) במהלך חילופי אש עם מחבלים בגדר התפר סמוך למעבר ג’למה באזור ג’נין.

הודעה נמסרה למשפחתו.

בחילופי האש חוסלו שני מחבלים פלסטינים.

האירוע החל כאשר תצפיות צה”ל זיהו שני חשודים במרחב גדר התפר סמוך לכפר ג’למה. כוחות צה”ל שהוזנקו לנקודה איגפו את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד, במהלכו החשודים ירו לעבר הלוחמים. לוחמי צה”ל הסתערו וירו לעבר החשודים וחיסלו אותם.

שני המחבלים שחוסלו הם אחמד איימן איברהים עבד, שהיה איש מנגנוני הביטחון הפלסטינים, ועבדול רחמן האני סובהי עבד.

התצפיות של צה”ל זיהו את שני החשודים כשהם שוכבים במרחק של 15 מטרים מהגדר. התצפיתנית לא ראתה נשק על המחבלים והקפיצה כוחות לאזור. שני המחבלים זוהו כלא חמושים שעתיים וחצי לפני ההיתקלות.

כוח בפיקוד מח”ט מנשה אל”מ אריק מויאל וכוח נוסף מחטיבת הנח”ל איגפו את השניים מתוך השטח הפלסטיני. הלוחמים לא פתחו לעבר המחבלים באש כי לא זיהו עליהם אמצעי לחימה. המחבלים הקדימו אותם בהיתקלות – ואז חוסלו. המחבלים החזיקו רובה קרלו ונשק אוטומטי מאולתר.

ככל הנראה המחבלים היו בדרכם לבצע מארב לסיור של צה”ל על הגדר. תא”ל בלוט שיבח את עירנות התצפיתנית ואת גבורת לוחמי סיירת הנחל. בחילופי האש נעזר צה”ל ברחפן.

מפקד אוגדת איו”ש תא”ל אבי בלוט אמר: “נמנע כאן פיגוע. ייתכן שיועד נגד סיור של צה”ל או עמדה על קו התפר. קיבלנו תזכורת כמה ההחלטה על החזקת התפר היתה חשובה וקריטית לצד סיכול מחבלים בעומק. האירוע מהווה תזכורת לכך שצה”ל מהווה השכפ”ץ של ישראל. כל הלוחמים באירוע הסתערו וחתרו למגע”.

הרמטכ”ל רא”ל אביב כוכבי התייחס למותו של הקצין ואמר: “לצערי הלילה איבדנו קצין בפעילות נגד טרוריסטים פלסטינים כשמהמפקדים היו בחזית. זה מה שלוחמי צה”ל מתמודדים איתו להגנה על ביטחון תושבי ישראל. לפעמים יש לזה מחיר כבד. אני שולח תנחומים למשפחתו, לחברה שלו, ומחבק אותם”.

תנועת רגבים בתגובה לפיגוע הלילה בו נהרג קצין צה”ל: “המדיניות של גנץ מתפוצצת לנו בפנים בצורת אינתיפאדה חדשה. כאשר שר הבטחון מצהיר ופועל לחיזוק הרשות הפלסטינית הוא מתכוון לתשלומי משכורות למחבלים, מתן היתרי עבודה בסיטונאות, התעלמות מהשתלטות ובניה לא חוקית גוברת והולכת בשטחי C וקידום תוכניות של הרשות בשטחי C.

“המדיניות הזו מובילה לעלייה בטרור באופן חד משמעי. הפיגוע הלילה בו נפל קצין צה”ל על ידי מחבל מהמודיעין המסכל של הרש”פ מוכיחה זאת שוב. הניתוח העדכני שערכנו על מצב הבניה הלא חוקית הערבית ביו”ש מצביע על עליה מאסיבית בשנה האחרונה, בדגש על גזרת צפון השומרון וקו התפר, שם ארע הפיגוע.

“הגישה של גנץ לפיה חיזוק הרשות הפלסטינית תוביל לשקט וחיזוק הבטחון מתפוצצת לנו בפנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות