כוכבי לפיקוד הבכיר: אבא נהג לומר ‘אני לא אדם דתי אבל ירא שמיים’

הרמטכ"ל נשא דברים בפני סגל הפיקוד הבכיר וסיפר על אביו שאול ז"ל, שנפטר לפני שלושה שבועות • "אבא שלי היה אבא שלי הפרטי, אבל בכל זאת מותר לי ואולי אפילו נכון שמשהו אחד ממה שלמדתי ממנו אני אציע גם לכם. אני אומר את זה בערב ראש השנה, זמן טוב לכולנו למחשבות"
חיים טוויל
י"ח אלול התשפ"ב / 13.09.2022 21:16

הרמטכ”ל אביב כוכבי נשא אמש (שני) דברים בפני סגל הפיקוד הבכיר בצה”ל וסיפר על אביו שאול ז”ל שהלך לעולמו לפני כשלושה שבועות.

הכנס נערך בבסיס צאלים ולקחו בו חלק כ-1,500 קצינים בדרג המבצעי, מדרגת הסא”ל ומעלה, כחלק משבוע חדשנות מבצעית בין-לאומית שמתקיים בצה”ל.

כוכבי שנמצא בתוך ‘השלושים’, אמר: “אנחנו בערב ראש השנה, ערב יום הכיפורים, ואני מרשה לעצמי להגיד בפורום הזה ואני באופן ספציפי נמצא בתקופה שבאופן טבעי גורמת לך למחשבות והרהורים כאלה ואחרים.

“אז אבא שלי היה אבא שלי הפרטי, אבל בכל זאת מותר לי ואולי אפילו נכון שמשהו אחד ממה שלמדתי ממנו אני אציע גם לכם. אבא שלי נהג לומר תמיד ‘אני לא אדם דתי, אבל אני ירא שמיים’, והמושג ‘ירא שמיים’ הוא לא פחד מהשמיים, המושג ירא שמיים הוא מושג עמוק נורא שבשפתי שלי, בפרשנות שלי, ירא שמיים זה אדם שהמוסר הוא הדבר הראשון שמגדיר אותו.

“אבא שלי היה ישר כמו פלס”, סיפר הרמטכ”ל.  “כשאחד הקבלנים עבד אצלי בבית, אז בסוף הוא גמר ושאל: ‘איך אתה משלם לי כמו כולם או כמו אבא?’, ואמרתי לו ‘נראה לי כמו אבא’. ואני אומר את זה בערב ראש השנה, זמן טוב לכולנו למחשבות”.

במהלך הכנס ביקרו הקצינים בשש תחנות, בהן הוצגו להם על ידי מפקדים בכירים בצה”ל, יכולות חדשות בשיטות הלחימה אשר מממשות את תפיסת ההפעלה לניצחון, וההשתנות בלחימה בשדה הקרב המודרני.

התחנות הדגימו את העליונות האווירית, המערכתית וההגנתית, תהליכים רב-זרועיים ורב-מימדיים, חדשנות יישומית בשיטות הלחימה ויכולות עתידיות וקיימות בתמרון הרב-מימדי. בנוסף, הוצגה תחנת אמל”ח ויכולות בהובלת מפא”ת במשרד הביטחון.

הרמטכ”ל: “צה”ל עובר תהליך של השתנות כדי להתאים את עצמו לשדה הקרב הנוכחי והעתידי”, אמר כוכבי בכנס. “השינוי מבוצע לאור תפיסה ששקדנו עליה באופן מעמיק. לא מדובר באוסף פרויקטים אלא בתפיסה כוללת שבמרכזה העיקרון של שלילת יכולות נרחבת של האויב על-ידי הגברת יכולת חשיפת האויב והגברת היכולת להשמדתו. היום הזה המחיש את ההתקדמות הרבה שנעשתה בכל הזרועות, ובדגש על השותפות הרב-זרועית והרב-מימדית”.

הרמטכ”ל סיפר: ”יכולות ייחודיות וחשובות בתחום המודיעין, האש והתמרון כבר הוכנסו ליחידות צה”ל ויכולות מטכ”ליות ופיקודיות פותחו והותאמו לטובת היחידות המבצעיות ברמת הגדוד והחטיבה. התפיסה ומימושה מבטאים עיקרון מרכזי והוא תיעוש ההשמדה המדוייקת בפעולה משולבת של תמרון ואש והם הופכים את צה”ל למותאם הרבה יותר לשדה הקרב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות