ביה”ד הוציא ‘כתב סירוב’ לישראל פריי: ייתבע בבית משפט אזרחי

פעיל הימין יוסף פריסמן הגיש תביעת דיבה כנגד העיתונאי ישראל פריי, לאחר שהפיץ לטענתו 'פייק ניוז' כאילו פריסמן איים על חייל צה"ל • פריי לא התייצב לדיון בבית הדין הרבני - וכעת יתבע בבית משפט אזרחי • הדיינים: "אינו מעוניין להתדיין בדין תורה"
אבי כץ
י"ז אלול התשפ"ב / 13.09.2022 14:59

הולך ומסתבך? בית הדין ‘ארץ חמדה’ הנפיק ‘כתב סירוב’ על העיתונאי ישראל פריי בתביעת הדיבה שהגיש נגדו פעיל הימין יוסף פריסמן. זאת,  לאחר שפריי לא הגיב לפניית בית הדין ולא התייצב בבית הדין על מנת לענות לתביעה נגדו.

פעיל הימין יוסף פריסמן הגיש תביעה דיבה נגד פריי, חסיד גור, בגין ציוץ שפרסם ברשת החברתית טוויטר, בו טען כי פריסמן איים על חייל צה”ל. אלא שתיעוד האירוע המלא מוכיח אחרת.

התביעה, שהוגשה על ידי עו”ד מנשה יאדו מחוננו לבית הדין הרבני לענייני ממונות ‘ארץ חמדה’, עומדת על סך 100,000 שקלים.

הציוץ פורסם במהלך מבצע ההתיישבות של תנועת נחלה ביהודה ושומרון, בתאריך 20/07/22. פריי פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון חלקי, בוא נראה פריסמן מאיים: “אל תיגע בי עם הידיים שלך למה אני אשבור לך את הידיים והרגליים”, וכתב כי הדברים היו מופנים לחייל צה”ל “מתנחל לחייל צה”ל”.

אולם האמת הייתה שונה לחלוטין.

סרטון מלא של האירוע מוכיח כי הדברים נאמרו על ידי פריסמן למפגין שמאל שהתעמת איתו, כחלק מקבוצת אנרכיסטים שהניפו דגלי אש”ף ואיימו על המתיישבים. בין היתר קרא פעיל השמאל לעבר פריסמן “זבל”, “טיפש”, נגע בפריסמן ועוד.

כתב התביעה נמסר לפריי לפני כחודש וחצי, אך הוא לא הגיב לכך ולא התייצב לדיון בבית הדין.

בכתב הסירוב כתבו הדיינים: “משמעות הדבר היא שהוא אינו מעוניין להתדיין בדין תורה”.

בשל כך פסק בית הדין כי פריסמן ראשי להמשיך את הליך התביעה בבית משפט אזרחי.

עו”ד מנשה יאדו: “היום כבר התברר לי כי אין מה לצפות מאדם שאומר שמגיעה מדליה למחבל שנתפס ביפו בגלל שביקש לרצוח חיילים ולא אזרחים כי לשיטתו חיילים הם מטרה לגיטימית”.

ישראלי פריי לחרדים 10: “אין תגובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות