נהגת רכב דרסה על מדרכה בכיכר המדינה: צעירה נהרגה, 3 נפצעו

תאונה קשה בכיכר המדינה בתל אביב: נהגת רכב כבת 60 איבדה שליטה על הרכב, עלתה על המדרכה ופגעה בהולכי רגל • ארבעה נפצעו - אחת הפצועות נפטרה מפצעיה
חייים טוויל
ט"ז אלול התשפ"ב / 12.09.2022 19:35

תאונת דרכים קשה: נהגת רכב איבדה הערב (שני) שליטה ועלתה על המדרכה בכיכר המדינה בתל אביב – הרגה הולכת רגל ופצעה שלושה נוספים.

כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצועים ופינו לבית החולים איכילוב צעירה בשנות ה-20 לחייה במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה, גבר בן 22, אישה בת 50 עם פגיעה רב מערכתית בהכרה ואישה כבת 60 במצב בינוני עם חבלות בפלג גופה העליון.

מבית החולים נמסר: לחדר הטראומה של בית החולים איכילוב הגיעו 4 פצועים מהתאונה בכיכר המדינה. לצערנו, נקבע מותו של אחד הפצועים. שלושת הפצועים הנוספים במצב קל עד בינוני.

דוד אבוזמיל, נהג אמבולנס איחוד הצלה: “מדובר ברכב שעלה על מדרכה ופגע במספר הולכי רגל ולאחר מכן נבלם במדרגות של חנות. בסיוע חובשים נוספים הענקנו בזירה סיוע ראשוני לגבר ושלש נשים שסבלו מחבלות ופציעות כתוצאה מפגיעת הרכב”.

יגל בר קמא, חובש נוסף של איחוד הצלה: “כוחות כיבוי פעלו בזירה לחילוץ הלכודים. בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו סיוע ראשוני בזירה לצעירה שנפצעה באורח אנוש, לצעיר שנפצע קשה, ולשתי נשים שנפצעו בינוני”.

אהרון אביטל, חובש בצוות האמבולנס של איחוד הצלה: “לאחר הסיוע הראשוני בזירה – ארבעת הפצועים פונו לבית החולים איכילוב. נהגת הרכב שפגעה בהולכי הרגל נבדקה בזירה ומצבה מוגדר טוב”.

חובש בכיר במד”א איתי אטיאס סיפר: “במקום הייתה המולה גדולה. ראינו את הג’יפ שהתנגש בחנות ו-4 פצועים שוכבים על המדרכה. שניים מהם היו לכודים, פצועה אחת שכבה בחלקו הקדמי של הרכב ופצועה נוספת שכבה בסמוך לג’יפ כשהיא בהכרה מלאה עם חבלות בראש ובגב, הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לביה”ח כשמצבה בינוני ויציב”.

חובש בכיר נוסף, חגי נתן,: “נכנסתי מתחת לרכב על מנת להעריך את מצבם הרפואי של הפצועים שהיו לכודים והתחלנו את הטיפול הרפואי. גבר בן 22 היה בהכרה מלאה וסבל מחבלה רב מערכתית קשה ופגיעות מעיכה, חילצנו אותו תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו במהירות לבית החולים כשמצבו קשה ויציב.”

הפאראמדיק רפי ספר סיפר: “צעירה כבת 20 שכבה לפני הרכב כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלת ראש קשה. העלנו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ תוך כדי טיפול רפואי. במהלך הפינוי מצבה הדרדר וביצענו בה פעולות החייאה כשמצבה אנוש”.

הפאראמדיק חן אלימלך: “במקביל לטיפול הרפואי ולפינוי של שלושת הפצועים הענקנו טיפול רפואי לפצועה שהייתה לכודה זמן ממושך מתחת לרכב כשהיא סובלת מחבלה קשה בפלג גופה התחתון. לאחר דקות ארוכות של פעולות החילוץ שכלל טיפול רפואי העברנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה בינוני ויציב”.

מהמשטרה נמסר: “הערב התקבל במשטרה דיווח בגין תאונת דרכים בכיכר המדינה בת”א, במהלכה נהגת רכב (60) איבדה שליטה על הרכב, עלתה עם הרכב על המדרכה, פגעה בחנות תכשיטים וב-4 הולכי רגל. הולכי הרגל נפצעו בדרגות פציעה שונות ופונו זה לקבלת טיפול רפואי בביה”ח איכילוב. הנהגת מתושאלת על ידי בוחני התנועה. נסיבות התאונה נחקרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות