בנט הטיף ליהדות התורה – וחטף: ‘ממציא עצמו מחדש בעזרת הסתה’

נפתלי בנט הפציע עם הטפת מוסר לראשי דגל התורה ואגודת ישראל: "זהו מהלך שמסכן את עתיד מדינת ישראל. דילים פוליטיים גוזרים חיי עוני וסבל על דור שלם"
אריה ריבקינד
ט"ז אלול התשפ"ב / 12.09.2022 18:06

נפתלי בנט, ראש הממשלה שהודח מכיסאו בבושת פנים, יוצא נגד ההסכם בין ‘דגל’ ואגו”י המאפשר את הריצה המשותפת של יהדות התורה בבחירות. לפי ההסכם, הממ”ח החסידי שגובש עם משרד החינוך נקבר, ולא יוכנסו לימודי ליב”ה למוסדות החינוך של חסידות בעלז.

בנט, שמרשה לעצמו להתערב כיצד החרדים יחנכו את ילדיהם, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: “העברת תקציבי עתק לבתי ספר שמסרבים ללמד אנגלית ומתמטיקה תיצור דור שלם של צעירים נטולי כישורי עבודה ופרנסה. זהו מהלך שמסכן את עתיד מדינת ישראל. זה פשוט לא הוגן. לא לצעירים החרדים שעסקנים גזרו עליהם בורות, ושייצאו לעולם לא מוכנים, נטולי יכולת לפרנס את עצמם ואת משפחתם”.

בנט גם הטיף: “זה גם לא הוגן כלפי שאר אזרחי ישראל, שיצטרכו לשאת בנטל מסים הולך וגובר, כדי לאפשר את אורח החיים הזה”.

יו”ר ימינה לשעבר, המתעלם מהעובדה שכל רצונה של בעלזא היו תקציבים ולא רצון ללמד ליב”ה – הוסיף וכתב: “זו איוולת גדולה פי כמה בימים אלו, כאשר יש קבוצה חרדית משמעותית, חסידות בעלז, שמשמיעה קול אחר, חזק ורציני, שרוצה להעניק לילדיו את הכלים החיוניים הללו”.

הוא הוסיף: “מטרתנו להקל על צעירים חרדים למצוא פרנסה מכובדת, תוך שמירה על זהותם הדתית. הדרך היא בהגברת לימודי מתמטיקה, אנגלית ומדעים, ולא בהפסקתם. כשדילים פוליטיים גוזרים חיי עוני וסבל על דור שלם – אני מצפה מהמנהיגים הפוליטיים למנוע את האסון ולא לעשות חישובים קטנים”.

ח”כ ד”ר שלמה קרעי הגיב לבנט: “לא יאומן. הכישלון הפוליטי והערכי הזה, שבכהונתו כראש ממשלה, וביחד עם צרת החינוך שלו שאשא ביטון, גם אחרי תחנונים מצד קואליציה ואופוזיציה כאחד, לא איפשר אפילו למוכר שאינו רשמי שלומד ליבה לקבל תקצוב שווה, מתלונן על לימודי ליבה.

“איסתרא בלגינא קיש קיש קריא. חרפה. כמו כל דרכו הפוליטית”.

עורך משפחה יוסי אליטוב הגיב: “אם בנט אכן היה מחובר קצת לחשמל, הוא היה נעלם מחיינו לעשר השנים הבאות. כמו לא מעט פוליטיקאים מיותרים, בוחר בנט להמציא את עצמו מחדש באמצעות הסתה נגד חרדים.

“אם לא החרדים שלימדו אותו תפילה וערכים במנהטן, בנט היה חי היום בארה״ב, רחוק פיזית ומנטלית מאמונתו ומאומתו. זו תורה וזו שכרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין מה לומר
    13/09/2022 10:09
    ניר
  1. מי זה האיש הזה בנט?