‘זוהי לא דרכנו’: העיתונאי החרדי הושעה מ’דמוקרט TV’ בגלל ציוץ

תנועת דרכנו וערוץ 'דמוקרטTV' השעו את העיתונאי ישראל פריי, שכתב על המחבל שנעצר עם נשק ביפו: "בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה" • הנהלת הערוץ: "מצטערים שהצוות נאלץ להתמודד עם התנהגות לא ראויה אתמול מצד פריי, לה היו עדים רבים באולפני השידור"
אבי כץ
ט"ז אלול התשפ"ב / 12.09.2022 13:39

ערוץ ‘דמוקרטTV’ והנהלת תנועת ‘דרכנו’ הודיעו על השעיה מיידית של העיתונאי ישראל פריי, בעקבות מה שהגדירו “התבטאות קיצונית ולא ראויה שפרסם אתמול בטוויטר”.

פריי, חסיד גור, כתב בחשבון הטוויטר שלו על המחבל הפלסטיני שנלכד ביפו בדרכו לפיגוע: “תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד תל אביב, ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו – הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה”.

בעמוד הפייסבוק של דמוקרטTV נכתב: “תנועת דרכנו וערוץ דמוקרטTV מייצגים את הערכים של הרוב המתון ונתמכים, בין השאר, בתרומות חודשיות קבועות של אלפי ישראליות וישראלים.

“אין לאמירה של פריי קשר לערכי התנועה, היא נאמרה על דעתו האישית בלבד ואנו מתנערים ממנה מכל וכל. בדיוק כפי שלא היינו מקבלים אמירות התומכות בטרנספר או תליית תמונה של ברוך גולדשטיין, כך אנו מסרבים לקבל אמירות כמו זו של פריי. זוהי לא דרכנו, נמשיך לקדם את השיח המתון תוך שמירה נחושה על הדמוקרטיה.

“הנהלת הערוץ גם מצטערת על כך שחברות וחברי הצוות נאלצו להתמודד עם התנהגות לא ראויה אתמול מצד פריי, לה היו עדים רבים באולפני השידור של הערוץ. אנחנו מחויבים לעיתונות נשכנית ומקצועית, אבל לפני הכל מחויבים לסביבת עבודה נקייה מאלימות והתנהלות פוגענית. פריי יזומן לבירור בימים הקרובים”.

פריי פוטר לפני כשנתיים מרשת המקומונים ‘קו עיתונות’, לאחר שמתח ביקורת על פעילי ימין שתקפו חיילים ובעקבות מודעה שפרסמה שורת רבנים.

“חבורת פורעים משליכה בקבוקי תבערה על חיילים, גונבת ציוד, שורפת רכבים, תוקפת באלימות חפים מפשע”, כתב פריי. “ומה יש לרבנים להגיד? ‘קוראים לממשלה להפסיק את הפגיעה הדורסנית בחלוצים’. תקשיבו לי רבנים יקרים, אתם חתכ’ת חלאות”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרהדי
    12/09/2022 14:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אלעק עיתונאי.

  2. העיתונאי איבד את דרכנו
    12/09/2022 14:14
    מענדי
  3. לגמרי

  4. הוא לא חרדי
    12/09/2022 14:37
    איציק
  5. הוא לא חרדי .מקסימום עיתונאי חובש כיפה.

  6. ישראל פריי מוקע לשוא
    12/09/2022 15:11
    והאמת והשלום
  7. “גבור” שאמר ישראל פריי על המחבל לא נאמר בגלל ההרג
    אלא בגלל הסתכנותו בשביל להמנע מהרג אזרחים

  8. הבנאדם התחרפן על כל הראש, בזיון
    13/09/2022 00:24
    מיכל
  9. מתבזה שמהעם שלי יוצאים אנשים עם דעות כמו שלו

  10. פריי = חופשי
    14/09/2022 00:52
    מוישה
  11. פריי באידיש זה חופשי חילוני
    ישראל פריי- ישראל החופשית החילונית