הרב זילברשטיין לרבי מגור: אדמו”רי גור זיע”א מגיעים לפה בלי פקקים…

יוסף גרינבוים
|
ט"ו אלול התשפ"ב / 11.09.2022 18:40
מתי שיגר ה’בית ישראל’ את המשב”ק רבי חנינא שיף ל’פורת יוסף’? ומאיזה רעיון מבריק של חסיד נהנה הרבי מגור? • שיח-צדיקים במעמד ה’לחיים’ לפני החופה לנכדת הרבי מגור

במעמד ה’לחיים’ לפני החופה לנכדת הרבי מגור, בת לבנו הגה”ח ר’ ישראל מנחם אלתר, שוחחו חבר מועצת גדולי התורה של ‘דגל’, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הראשל”צ הגר”י יוסף, והרבי מבאיאן.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

השיח פורסם בעלון ‘קול ברמה – ביטאון שכונת רמת אלחנן’ בבני ברק, בה מכהן הגר”י זילברשטיין כרב – הנערך על ידי הרב משה מיכאל צורן.

הראש”ל הגר”י יוסף אמר לרבי מגור: לפני שנתיים כבודו דיבר למה לא מציינים בלוחות-שנה את זמני אשמורות הלילה.

הרבי מגור: זה הרי כתוב במחבר (“המשכים להתחנן לפני בוראו יכוין לשעות שמשתנות המשמרות, שהן בשליש הלילה, ולסוף שני שלישי הלילה ולסוף הלילה,
שהתפלה שיתפלל באותם השעות על החורבן ועל הגלות רצויה”).

הגר”י יוסף: שמעתי כי עכשיו הוצאתם לוח שנה עם הזמנים הללו.

הרבי מגור: יש פקק ולכן מאחרים את החופה.

הגר”י זילברשטיין: רבי, שרי התורה ארזי הלבנון, שצריכים להגיע לכאן, ה’חידושי הרי”ם’, ה’שפת אמת’, ה’אמרי אמת’, ועוד הם מגיעים ישר, בלי שום
פקקים בדרך…

הגר”י זילברשטיין הוסיף: שמעתי שיש כאן זכות אלפי ורבבות דפי גמרא שנלמדו בימים האחרונים, ויש כאן גם 60,000 איש שיענו ‘אמן’ על הברכות שנברך עוד מעט ב’שבע ברכות’, ועל מה הם עונים ‘אמן’ – בין היתר גם על ברכות שבהן אנחנו מדברים על גאולת ירושלים וביאת המשיח, כמו ‘שוש תשיש ותגל העקרה בקיבוץ בניה לתוכה בשמחה’, או ‘מהרה ה’ אלוקינו ישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים’ וכו’, לכן אם הרבי יעודד את הקהל וירוממֹו – יש סיכוי גדול שמשיח יבוא’.

הגר”י זילברשטיין אמר לרבי: אברך חסיד גור, שעמד איתי בקשר בנושא הלכתי, פנה אליי אתמול בבכי ואמר שצריך ישועה ואמר לי: מחר אתה תעמוד ליד הרבי, אבל אני לא אזכה, וביקש שאזכיר את שמו… הרבי נהנה מהרעיון המבריק… הגר”י זילברשטיין הגיש לרבי פתקה עם שמו של האברך, הרבי קרא, ובירך.

הגר”י זילברשטיין: אביו של הראשון לציון, הגאון רבי עובדיה יוסף זצ”ל, הגיע לישיבת חברון ועיין שם באיזה ספר שהיה חסר לו בביתו. שאלוהו האם ברצונו לצלם את הספר ? והשיב הרב עובדיה: לא צריך לצלם. זה כבר מצולם…”

הרבי מגור: באמת הרי מעיקר הדין לצלם תורה-שבעל-פה אינו מותר, כמבואר בגמרא דברים שבעל פה אי אתה רשאי לאומרן בכתב, ולא התירו אלא משום עת לעשות לה’.

הגר”י יוסף סיפר לרבי מגור: למרן האבא זצ”ל היתה דרשה קבועה בליל שבת בישיבת ‘פורת יוסף’, סמוך לבית-המדרש גור ברחוב רלב”ח, והיו באים המונים לשמוע את הדרשה. פעם בליל שבת אחת היה קצר חשמלי וכבה החשמל. כאשר נודע הדבר לרבי ה’בית ישראל’ שיגר מיד את הגבאי ר’ חנינא שיף לומר לאבא ש”הבית מדרש שלנו פנוי”. זכינו להכיר את הבית ישראל’ זי”ע.

הגר”י זילברשטיין: הראשון לציון זכה להכיר צדיקים…

הרבי מבאיאן (בחיוך): “חסידים אמרו שאת הצדיקים לא ‘מכירים’, אלא ‘רואים'”.