מנהיג הכת המשיחית: דוד ‘הכי טוב’ • חושף הפרשה: בנצי גופשטיין

מנהיג הכת שניצלה נשים למען "קירוב הגאולה" הוא דוד דבש, תושב קרית ארבע, המכונה דוד "הכי טוב" • בעבר התפרסם כאשר תבע חברת ביטוח שביססה קמפיין על שמו • חושפי הפרשה, בנצי וענת גופשטיין מלהב"ה: "מדובר במקרה מזעזע" • "בשבועות האחרונים טענו על להב''ה שהוא ארגון גזעני, אך מבחינתנו זו הצלת נפשות" • 8 נעצרו
י"ב אלול התשע"ד / 07.09.2014 19:57

דוד דבש, הידוע בכינוי “דוד הכי טוב”, בזכות שירו “הכי טוב” – הוא החשוד המרכזי בפרשת ‘הכת המשיחית’ שהמשטרה חשפה היום.

בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול את מעצרו של דבש, תושב קרית ארבע, עד ליום חמישי, ביחד עם שותפו המרכזי לעבירות – גד זרד. דבש, כך עולה מהחקירה, נשוי לשתי נשים, שאחת מהן מעורבת בפרשה.

דבש, שזכה לפרסום בזכות פרסומת של חברת ביטוח, מכחיש את כל החשדות נגדו.  

 בסך הכל נעצרו היום שמונה בני אדם בפרשת הכת שניצלה נשים יהודיות ושכנעה אותן ליצור קשרים עם ערבים כדי “לקרב את הגאולה”.

ראש הכת, דוד דבש, טען בבית המשפט כי מדובר בחשדות שגויות. “סתם מאשימים. אני לא האיש הזה בכלל. אני בא לשמח את עם ישראל ואת החיילים בכל מקום. הכל האשמות שווא ועלילות שווא”.

במהלך החקירה התגלו מספר דרכי פעולה ‘מסמרי שער’ של הכת בהם: חשד שטיפת מוח לנשים שעיקרה – גאולת עם ישראל תבוא על ידי “ניצוצות” שעיקרן מעשים שונים שנועדו לטהר את הגויים; חשד ליצירת תלות בראשי הכת על ידי שימוש בסמים ואלכוהול, וביצוע מעשים שונים תחת השפעת אלכוהול וסמים; חשד כי מנהיגי הכת לקחו כסף מגויים שניצלו את הבנות; פיזור והפצת פעילות הכת הייתה בכל רחבי הארץ; חשד כי ראשי הכת “החזירו” בתשובה בנות במטרה לגייסם לאקט ה”דתי” שעיקרו גאולת ישראל, לשיטתם.

ראשי ארגון להב”ה למניעת התבוללות, בנצי וענת גופשטיין, הם אלה שחשפו והעבירו למשטרה את החומרים הקשורים לכת.

לפני כמה חודשים הגיעו ללהב”ה תלונות על תושב קרית ארבע שמנצל נשים ומעודד אותן ליצור קשרים עם ערבים. בני הזוג ביררו את הנושא, והגיעו למספר מתלוננות שעד אז סירבו לפנות למשטרה.

מבירור שנערך הסתבר כי המשטרה קיבלה מידע חלקי על דבש שעמד בראש הכת, אך לא היו בידה נתונים ספציפיים וגם לא תלונות קונקרטיות. לאחר עבודה אינטנסיבית מול אותן מתלוננות, כשאנשי ארגון להב”ה מספקים להן סיוע, הן השתכנעו והסכימו להגיש תלונות.

בני הזוג גופשטיין צוטטו הערב בערוץ 7: “מדובר במקרה מזעזע. לא נחנו עד שבדקנו את כל הפרטים. מהרגע ששמענו את העדויות המזעזעות היה ברור שבשם ה’חסידות’ נעשו פשעים נוראים וצריך לעצור את זה כמה שיותר מהר.

“הסברנו לאחת המתלוננות על חשיבות הדברים. הלכנו לרבנים שיסבירו לאחרות שאין פשע להתלונן – נהפוך הוא, תורת ישראל מחייבת אותנו לפעול נגד מכשפים ונביאי שקר.

“בשבועות האחרונים טענו על להב”ה שהוא ארגון גזעני אך מבחינתנו זו הצלת נפשות וכעת נדמה שגם מי שחולק על להב”ה מבין חשיבות ארגון זה. אנחנו נמשיך לפעול למען קדושת עם ישראל בכל המישורים וללא משוא פנים”.

בדיון הארכת המעצר בבימ״ש שלום י-ם הוחלט כי שני החשודים המרכזים – דבש  וזרד – יישארו במעצר חמישה ימים. שתי הנשים שוחררו למעצר בית בתנאים, עד יום שלישי.

החשוד החמישי הוארך מעצרו עד יום רביעי.

השופט דחה את בקשת החשודים להוצאת צו איסור פרסום.

מחר בשעות הבוקר בבימש שלום ירושלים יתקיים דיון הארכת מעצר של שלושת העצורים הנוספים שנעצרו בפרשיית הכת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא לזוז מסעיף קטן בשולחן ערוך
    08/09/2014 13:15
    מוטה
  1. אוי! טאטע!

    הלוואי ואכן תתברר ה’אמת’ שהוא אכן לא חטא ולא החטיא…
    ולמנוע בכך חילול שם שמים וחילול שם רבנו רבי נחמן מברסלב!

    זאת תקוותינו…

    וזאת גם מ’חובתנו ההלכתית’:

    לא ‘להחליט’ וגם לא ‘לקבל’ ‘לשון הרע’, כל עוד לא התבררה ה’שמועה’ על פי כל ‘כללי ההלכה’ של ‘עדים קבילים’ ו’דרישה וחקירה’ הוגנים, צודקים ואמתיים.

    (ולמי שזה נוגע אליו ישירות, אם יש לו קרבה אליו וכל כיוצא בזה, מותר לו ‘על פי ההלכה’ להיות במצב של ‘למיחש מיבעי’, מותר לו ‘לחשוש’ על מנת לא להיפגע).

    ושוב פעם, צריך להתחזק, מתוך פרסום סיפור זה, ולזכור ולהזכיר, ולחדד ביתר שאת וביתר עוז, לכל המתקרבים הרבים לדרכו ושיטתו של רבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב, את ה’אזהרה הנצחית’ של רבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב באומרו לכל מקורביו:

    “אתם יכולים לקמט את ספרי איך שאתם רוצים ובתנאי שזה לא יגרום לכם לזוז אפילו לא מסעיף קטן בשולחן ערוך”!!!

    חסידי רבי נחמן די בכל אתר ואתר:

    שימו זאת על לבבכם!!! והצלתם את נפשכם לעד!

    רבי נחמן היה חכם ופיקח, וידע בדיוק מה להזהיר לכל המתקרבים אליו… הוא נתן לכל אחד ואחת את כל האפשרויות לקמט את ספריו… כן, הוא אומר:

    תקמט אותי! תשנה אותי! תעשה איתי מה שלבך חפץ – אבל בתנאי כפול ומכופל: שכל הקמטים והעיקולים שלך יהיו אך ורק בתוך מסגרת ה’הלכה’… בתוך ה’קונצנזוס ההלכתי’, בתוך המסגרות של כל הארבעה חלקי ‘שולחן הערוך’, אורח חיים, יורה דעה, אבן העזר, חושן משפט, אל תזיז אפילו לא מסעיף קטן ב’שולחן ערוך’ – ועכשיו לך תעשה מה בא לך!!!

    ראו הוזהרתם!! ואז, יהיה לכם טוב בזה ובבא!!!