גדי איזנקוט: “אם לגנץ יהיו 12, לא לגיטימי שידרוש ראשות הממשלה”

גדי איזנקוט הגיע לאולפן 'פגוש את העיתונות' עם עמית סגל ובן כספית,  לריאיון ראשון: "בחרתי בבני גנץ כי אני מאמין בו ובדרך שהוא מוביל, אבל בעיקר ביכולת שלו להקים ממשלה" • "לא ביקשתי תפקיד שר, ביקשתי להיות במקום מרכזי בקבינט"
חרדים 10
י"ד אלול התשפ"ב / 10.09.2022 20:38

גדי איזנקוט הגיע הערב (שבת) לאולפן ‘פגוש את העיתונות’ עם עמית סגל ובן כספית,  לריאיון ראשון מאז כניסתו למערכת הפוליטית.

הנה מספר שאלות ותשובות מתוך הריאיון:

זה נכון שאלקין וסער כעסו על הדברים שהוקלטת אומר בחוג בית שביטול ההתנתקות הוא אסון למדינה, מאחר שהם תמכו בחוק לביטולו?

“כמובן שנתתי תשובה יותר רחבה, והוקלט רק חלק קטן. בחלק שהוקלט דיברתי על מה שבעיניי הוא נחלתם של 90% מאזרחי ישראל – שהרעיון של חלק מהאנשים לקדם החזרת התיישבות לגוש קטיף – זו בעיניי שגיאה חמורה”.

יש לך אחות מתנחלת נכון? היא כועסת על האמירה?

“יש לי אחות בהתיישבות. אני אף פעם לא אמרתי דברים שהכעיסו אותה”.

לפיד הציע לך את הצעת החלומות. מקום שני, מקום 7 ו-25 ופריימריז לרשימה. האם לא טעית כשהלכת לרשימה שכרגע מדשדשת בסקרים?

“הייתה הציעה נדיבה. הרבה יותר מההצעה שבאה מכיוונו של גנץ. ההחלטה לא נבעה לפי איזו הצעה תסייע לי יותר. השאלה שאני שאלתי את עצמי – היא איך אני יכול לשרת את המדינה בצורה יותר. אחרי שעשיתי ניתוח של המציאות הפוליטית והתייעצתי עם אנשים שאני מאוד מעריך, לקחתי החלטה להצטרף לכחול לבן-תקווה חדשה, אבל לקדם איתם רעיון של מחנה ממלכתי. ההבנה שלי היא שלבני גנץ, יש סיכוי הרבה יותר טוב להקים ממשלה”.

אמרת גם שיש טווח של לגיטימיות שמתחת אליו לא לגיטימי להיות ראש ממשלה, מהו מספר המנדטים?

“מאחר והייתי מזכירו הצבאי של אריק שרון במהלך כהונתו כראש ממשלה בסיבוב הראשון, הוא הגיע עם מפלגה של 19 אנשים ושלט ביד רמה. המספר לדעתי הוא דו-ספרתי גבוה. מציאות שבה ראש ממשלה עם 6-7 מנדטים זה בכללים, אבל לא מריח טוב. 10 מנדטים זה לא לגיטימי לראשות ממשלה, גם לא 11 או 12. אם יהיה מספר מנדטים נמוך – לא לגיטימי לדרוש ראשות ממשלה”.

אם בני גנץ יקבל 12 הוא לא יהיה לגיטימי לראשות ממשלה?

“ראיתי בסקרים שיש עתיד פי שניים מכחול לבן, ולמרות זאת בחרתי בבני גנץ כי אני מאמין בו ובדרך שהוא מוביל, אבל בעיקר ביכולת שלו להקים ממשלה ולהוביל את ישראל ביציבות ל-4 שנים”.

אם הסקרים מתממשים, אתה תגיד שבני גנץ לא צריך להיות ראש ממשלה?

“אם יהיה מספר מנדטים נמוך, יהיה לא לגיטימי לדרוש את ראשות הממשלה”.

רוב מוחלט בקרב מצביעי גוש השינוי מעדיפים שתצטרפו לממשלה עם נתניהו ללא בן גביר וסמוטריץ’ – אם הוא ישיג 61 מנדטים. מה דעתך על זה?

“דעתי על בן גביר היא שמדובר בתופעה מאוד לא רצויה בפוליטיקה. לא בגלל כהנא וד”ר גולדשטיין – אלא בגלל מה שראיתי השבוע. כשהוא תומך בשחרור רוצח במשפחת דוואבשה. אנחנו רוצים מנהיגים כאלה שנותנים לגיטימציה לאירוע כזה?”

האם תצטרפו לממשלה כזו?

“בסופו של דבר יש משחק דמוקרטי. אנחנו צריכים להתרכז ולהשיג את ההישג המשמעותי שיאפשר לבני גנץ להיות ראש הממשלה עם מגוון של מפלגות ציוניות, לאומיות וממלכתיות”.

וערביות?

“במפלגות הערביות אני עושה הבחנה בין רע”ם למשותפת, מאחר ומנסור עבאס יושב בממשלה הנוכחית והצהיר שהוא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, בניגוד למשותפת שגם אידיאולוגית דורשת את מדינת כל אזרחיה”.

אם תקום ממשלה, איזה שר היית רוצה להיות?

“אולי לא תאמינו, זה לא נושא שעלה ביני לבין גנץ. לא ביקשתי תפקיד שר, ביקשתי להיות במקום מרכזי בקבינט”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות