סקר: מרצ עוקפת את העבודה, ש”ס עולה, שקד והדר מוכתר צוללות

ש"ס מתחזקת במנדט על חשבון הליכוד, איילת שקד מתרחקת מאד מאחוז החסימה • כמה מהמצביעים מעוניינים באיחוד של מרצ והעבודה? האם הציבור רוצה לראות את בן גביר סביב שולחן הממשלה? והאם בשמאל יסכימו שגנץ יצטרף לנתניהו כדי לבלום את בן גביר? • הנתונים המלאים
חרדים 10
י"ד אלול התשפ"ב / 10.09.2022 20:20

5 ימים לפני סגירת הרשימות לכנסת: מסקר מנדטים חדש של מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף איי-פאנל שפורסם הערב (שבת) בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ עולה, כי מרצ בראשות זהבה גלאון עוקפת את העבודה בראשות מרב מיכאלי. במקביל, רוב מצביעי גוש המרכז-שמאל מעוניינים בריצה משותפת של העבודה ומרצ.

לפי הסקר, אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות אתמול, נתניהו היה יורד במנדט ל-32 מנדטים בהשוואה לסקר הקודם, יש עתיד יורדת גם היא במנדט ל-23 מנדטים והמחנה הממלכתי בראשות בני גנץ יציב עם 12 מנדטים.

הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר מקבלת 11 מנדטים, ש”ס לוקחת מנדט מהליכוד ומתחזקת ל-9 מנדטים, ויהדות התורה יציבה עם 7 מנדטים.

מרצ בראשות זהבה גלאון חולפת על מפלגת העבודה עם 6 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 5 מנדטים – וכך גם ישראל ביתנו, העבודה ורע”ם שמקבלות 5 מנדטים כל אחת.

הרוח הציונית בראשות איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה עם 1.1% – מחצית מכוחה בשבוע שעבר. מפלגת צעירים בוערים של הדר מוכתר מתרסקת ל-0.4%.

תמונת הגושים: גוש נתניהו עם 59 מנדטים, הגוש נגד נתניהו עם 56 מנדטים והרשימה המשותפת עם 5 מנדטים.

ברקע הפגישה המשולשת עם יאיר לפיד שצפויה להתקיים במוצאי השבת, כשהמשתתפים נשאלו אם יו”ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו”ר מרצ זהבה גלאון צריכות להתאחד בבחירות הקרובות – 45% מאלו שהינם מצביעי מרכז-שמאל השיבו כי עליהן לרוץ יחד ברשימה אחת. לעומת זאת, 35% אחוז בלבד חשבו שעליהן להתמודד בנפרד.

שאלה נוספת שהופנתה בסקר היא לגבי ח”כ איתמר בן גביר מעוצמה יהודית והאפשרות שיכהן כשר בממשלה הבאה של נתניהו – אם וכאשר תקום. מרבית הנשאלים, 53%, השיבו כי אינם רוצים לראות את בן גביר סביב שולחן הממשלה – לעומת 31% שהשיבו כי הם מעוניינים בכך.

עם זאת, כשהשאלה הופנתה ישירות לנשאלים המצביעים למפלגות גוש נתניהו – התמונה התהפכה. 59% ממצביעים אלה היו רוצים שבן גביר ימונה לשר, לעומת 21% בלבד שלא היו רוצים.

לגד זאת, רוב מוחץ במצביעי ‘גוש השינוי’ רוצים שאם נתניהו ישיג 61, גנץ ייכנס תחתיו כדי לבלום את בן גביר.

תוצאות הסקר: 

הליכוד – 32
יש עתיד – 23
המחנה הממלכתי – 12
הציונות הדתית ועוצמה יהודית – 11
שס – 9
יהדות התורה – 7
מרצ – 6
ישראל ביתנו – 5
הרשימה המשותפת – 5
העבודה – 5
רע”ם – 5
הרוח הציונית – לא עוברת את אחוז החסימה (1.1%)
צעירים בוערים (הדר מוכתר) – לא עוברת את אחוז החסימה (0.4%)

גוש נתניהו – 59
גוש מתנגדי נתניהו (כולל המשותפת) – 61

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות