עצוב: המייסד של ‘מתעסקים’ בארה”ב נפטר בגיל 58 לאחר מחלה קשה

בניו יורק נפטר אמש, בגיל 58,  העסקן איש החסד רבי יעקב מיכאל מאיר ז"ל, מגדולי העסקנים החרדיים בארה"ב, מייסד ויו"ר ארגון 'מתעסקים' בניו יורק - לאחר מחלה קשה
יוסף גרינבוים
י"ג אלול התשפ"ב / 09.09.2022 13:23

ברוך דיין האמת: במרכז הרפואי ‘רמב”ם’ בשכונת בורו פארק נפטר אמש (חמישי), בגיל 58,  העסקן רבי יעקב מיכאל מאיר ז”ל, מייסד ויו”ר ארגון ‘מתעסקים’ בניו יורק, לאחר מחלה קשה.

המנוח ז”ל, שכונה בפי כל יענקי, סבל בחודשים האחרונים ממחלה קשה ומצבו הידרדר קשות בשבועות האחרונים, ואמש, למגינת לב בני משפחתו ומכריו הרבים הוא נפטר.

נולד לאביו ישראל מאיר ז”ל. בבחרותו למד בישיבת מיר בברוקלין. במשך כ-35 שנה היה חבר בארגון ‘הצלה’ של שכונת בורו פארק והתנדב בארגון ‘תומכי שבת’ של השכונה, כאשר בכל יום חמישי בערב השקיע את זמנו במשלוח חבילות מזון לעשרות משפחות נזקקות.

המנוח ז”ל  היה הצ’פלין של מערכת אכיפת החוק בניו יורק וניו ג’רזי, ונחשב לאיש הדת הבכיר של משטרת ניו יורק. במסגרת תפקידיו היה מקורב לראשי העיר מאז ימי רודי ג’וליאני, כמו גם לפקידות הבכירה בעיר.

הקים את ארגון ‘מתעסקים’, המטפל בכל אירוע בה נדרשת שמירה על ‘כבוד המת’ בתאונות ואסונות, כמו גם ביהודים ערירים שנפטרו בבתי חולים ברחבי ארה”ב. ‘מתעסקים’ מפעיל גם ‘גמ”ח ניחום אבלים’, לטובת משפחות היושבות ‘שבעה’. תחת ניהולו הארגון התרחב לבולטימור, לוס אנג’לס, ואף מעבר לים, כולל בקהילות מנצ’סטר ולונדון.

ב-30 השנים האחרונות יסד אמירת פרקי תהילים של אלפי ילדים המתכנסים בעשרת ימי תשובה בבית המדרש הגדול של חסידות באבוב ומקומות נוספים כדי לעורר רחמי שמיים על עם ישראל, בהשתתפות אדמו”רים ורבנים.

הוא היה מקורב לעשרות רבנים וגדולי ישראל. אחד מהם היה המשגיח הגה”צ רבי דן סגל, עימו יצר קשר כשהיה המשגיח בישיבת מיר בברוקלין, שם למד כבחור. הגר”ד סגל הורה ליענקי שלא לדבר עם אף אחד על מחלתו.

לפני יותר משבוע ביקר בישראל עם אשתו ובנו, והיה שרוי בשמחה על ההזדמנות להתפלל בקברי צדיקים ולבקר אצל גדולי תורה אליהם היה מקורב.

מסע הלוויה ייצא הבוקר (שישי) בשעה 10:30 שעון ניו יורק, מביתו ברחוב 57 בין השדרה ה-11 וה-12 בשכונת בורו פארק לבית החיים בבוודבריג’ שבניו ג’רזי, שם ייטמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות