הרב אליעזר ברלנד יפקיד 650 אלף ש”ח ויורשה לטוס לאומן לשבועיים

בית המשפט נענה לבקשת הרב אליעזר ברלנד לטוס לחוג את ראש השנה באומן • לפי ההחלטה, 200 אלף יופקדו במזומן ו-450 אלף בערבויות • כמו כן, הוא יידרש מעתה להפקיד את דרכונו בבית המשפט
חיים טוויל
י"ב אלול התשפ"ב / 08.09.2022 15:28

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (חמישי) כי הרב אליעזר ברלנד יורשה לצאת מהארץ, בתמורה להפקדת ערבות בסך מאות אלפי שקלים.

נגד מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ עומד צו איסור יציאה מהארץ, במסגרת תביעה אזרחית שהגישו הנפגעות בפרשת העבירות החמורות שביצע.

לפני מספר ימים הגיש הרב ברלנד בקשה לבית המשפט על מנת שיתיר  לו לצאת מהארץ לקראת ראש השנה כדי שיוכל לנסוע לאומן באוקראינה.

בית המשפט נענה לבקשתו ואישר לו לצאת מהארץ בין התאריכים 18.9 עד 3.10,

עם זאת, בית המשפט נענה לבקשת הנפגעות – נשים חרדיות – והגדיל את הסכום שמוטל עליו להפקיד כערבות ל-650 אלף שקלים.  לפי ההחלטה, 200 אלף יופקדו במזומן ו-450 אלף בערבויות.

כמו כן, הוא יידרש מעתה להפקיד את דרכונו בבית המשפט.

בשנת 2016 הורשע הרב ברלנד על פי הודאתו בעבירות חמורות שביצע בנשים מקהילתו ונידון ל-18 חודשי מאסר. הוא השתחרר לאחר שריצה עשרה חודשי מאסר.

יש לציין כי הרב ברלנד, שקיבל עסקת טיעון מקילה לאחר שהודה בתביעה הפלילית וחסך לנפגעות מלעלות על דוכן העדים – ואף הביע חרטה על מעשיו בוועדת השליש בשב״ס, מעביר את הנפגעות  כבר 5 שנים ייסורים בתביעה האזרחית עם שאלות חודרניות וכופה עליהן לעלות על דוכן העדים.

גורמים המקורבים לנפגעות אומרים לחרדים 10: “הרב ברלנד, שנזקק להגיע באמבולנס לכל דיון בבית משפט בפרשת העושק, יטוס כעת לשבועיים, דרך מספר תחנות ביניים ובטיסה מסחרית רגילה – לאזור שעליו הוכרז ‘אזהרת מסע’ על ידי ממשלות ישראל ואוקראינה.

“אנשים צעירים ובריאים מוזהרים מהגעה לאזור הקרבות, מחשש לחייהם – ומה יעשה הקשיש החולני במקרה של הפגזה? ישיל מעליו את השנים ואת המחלות, וירוץ אל מחסה קרוב?”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה קוראים לו רב?
    08/09/2022 15:40
    גבריאל
  1. רב זה לא על ידע או כמה כפופים לו, זה הליכה בדרך תורה ומצוות

    • ש   08/09/2022 22:36

      מזעזע!!!