בהקלטה נחשף: איזנקוט שמאלני • “הדובר החדש של שלום עכשיו”

מספר 3 במחנה הממלכתי הוקלט מכנה את ההתיישבות "תנועה שמובילה לאסון" • סמוטריץ: גנץ ואיזנקוט עטפו את השמאל שלהם בעלי תאנה דתיים כדי לגנוב את לב אנשי ימין
אריה ריבקינד
י"ב אלול התשפ"ב / 08.09.2022 10:37

בחוג בית ראשון שקיים במסגרת קמפיין ‘המחנה הממלכתי’ במטולה, תקף המועמד במקום השלישי ברשימה, גדי איזנקוט, את התנועה שדוגלת בביטול ההתנתקות ואמר כי “האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום, ליצור מצב בלתי הפיך, לבטל את חוק ההתנתקות ולהחזיר את ההתיישבות – אלו אנשים שמובילים לאסון”. כך נחשף ב’ישראל היום’.

איזנקוט  עקץ בדבריו את חבריו מ’תקווה חדשה’, השרים גדעון סער וזאב אלקין, שהצביעו בעד החוק לביטול ההתנתקות.

“אנשים שלא מבינים מובילים לקו הפוך של ביטול ההתנתקות, והובלה למדינה דו לאומית”, אמר איזנקוט. “זה המצע של בן גביר, סמוטריץ וחלקים בליכוד. בגלל קוניוקטורה פוליטית אני יודע טוב מאוד מה הם חושבים כי ישבתי איתם בדיונים. אבל המציאות הפוליטית דוחקת אותם לעמדות שהם בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל”.

איזנקוט סרב להתייחס לשאלת פינוי יישובים ותקף את נתניהו שבתקופתו חומש פונתה עשרות פעמים לדבריו. לצד זאת, שלח רמז ברור לחבריו למפלגה שיצאו נגד פינוי חומש: “זה לא היה צריך להפוך לאירוע פוליטי, זה ברמת מפקד החטיבה. במצע של המחנה הממלכתי כתוב אכיפת החוק בכל שטחי ישראל ויהודה ושומרון. ההתנחלות בחומש היא לא חוקית, יש חוק התנתקות. אני תחת ממשלת נתניהו כרמטכ”ל פיניתי את חומש בין 28 פעמים ל 62 פעמים. הוא קיבל דיווח, כל בוקר הוא ראה ידיעה. אין פה בכלל דילמה”.

לשאלה לגבי הויכוח בין גנץ לסער למשל על פינוי חומש, איפה גדי איזנקוט? הוא השיב: “זה לא דבר שצריך לעמוד לפתחם של פוליטיקאים. אירוע כזה צריך להיגמר אצל מפקד החטיבה שמפנה אותם בבוקר. זה שזה הפך לאירוע פוליטי זה מצביע על חלק מהמציאות הבלתי הגיונית שנקלענו אליה. חומש פונתה עשרות פעמים בתקופת נתניהו לכן זה לא היה צריך להיות נושא בכלל. ראיתי בני גנץ החזיר תשובה לבג”ץ: שחומש תפונה”.

בהמשך המפגש בחר איזנקוט לתקוף את ח”כ איתמר בן גביר שמתחזק בסקרים ובדעת הקהל: “מה שמעלה את בן גביר זה ערעור הביטחון אחרי שומר החומות. הצעירים, גם כשהם חכמים מאוד, הם מחפשים תשובות של שחור ולבן והבחירה היא בין אנשי מעשה שעשו עשרות שנים לביטחון מדינת ישראל לבין החבר’ה האלה שכוחם ביכולת רטורית בלשבת באולפנים ולצחקק ולהפעיל את היכולת שלהם ברשתות החברתיות ולגרום לצעירים להצביע. אני רואה בזה פגם”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ הגיב: “אם זה הולך כמו שמאל ומריח כמו שמאל ומגעגע כמו שמאל – אז זה שמאל. גם אם גנץ ואיזנקוט עטפו את השמאל שלהם בכמה עלי תאנה ימניים ודתיים כדי לגנוב את ליבם של אנשי ימין ולהעביר קולות מהימין לשמאל”.

מפלגת הרוח הציונית הגיבה לדברי איזנקוט: “צריך להסיר את הכובע בפני אייזנקוט שבניגוד לאחיזת העיניים הקולקטיבית של המחנה הממלכתי, שם את כל האמת על השולחן. תמיכה בפינוי יישובים איננה ימין, אלא שמאל. זה הויכוח בינינו לבין המחנה הממלכתי. הרוח הציונית היא הבית של אנשי הימין הערכי שרוצים יישום של מדיניות ימין בממשלה הבאה”.

ראש מועצה אזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע הנבחר: “ההתיישבות היא הגשמת החזון הציוני. עצוב שרמטכ״ל לשעבר ובכיר במפלגה שמתיימרת להוביל את המחנה הממלכתי בישראל, מכנה את ההתיישבות בארץ מולדת במונח אסון. הציונות התחילה מהתיישבות והיא תמשיך בהתיישבות. האמירות הללו לא מרתיעות אותנו, נמשיך לפתח וליישב את יהודה, שומרון, בקעת הירדן וכל חבלי הארץ שלנו”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף: “האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום, ליצור מצב בלתי הפיך, לבטל את חוק ההתנתקות ולהחזיר את ההתיישבות – אלו אנשים שמובילים לאסון”.

דגן הוסיף: “חוץ מהשמאל הקיצוני ממש, כולם במדינה הזו מבינים כבר מזמן שהגירוש היה טעות, שרק התיישבות מביאה ביטחון ומונעת פיגועים, ובצפון השומרון שנשאר שטח C – דווקא אפשר לתקן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות