לפיד נגד הממשל: “אף-אחד לא יכתיב לנו הוראות פתיחה באש”

ראש הממשלה לפיד דחה את דרישתה של ארה"ב לבחון את הוראות הפתיחה באש של חיילי צה"ל • "אף אחד לא יכתיב לנו הוראות פתיחה באש כשאנחנו נלחמים על חיינו" • גם שר הביטחון התייחס לדרישת הממשל ואמר: "הרמטכ"ל והוא בלבד, קובע וימשיך לקבוע את הוראות הפתיחה באש"
אליעזר היון
י"א אלול התשפ"ב / 07.09.2022 20:09

ראש הממשלה יאיר לפיד נאם הערב (רביעי) בטקס סיום קורס חובלים של זרוע הים, והתייחס  לדרישתה של ארצות הברית לבחון את הוראות הפתיחה באש של חיילי צה”ל בעקבות מותה של כתבת אל ג’זירה שירין אבו עאקלה.

“אנחנו מחוייבים לחופש העיתונות ולכללי פתיחה באש מהמחמירים בעולם. אף אחד לא יכתיב לנו הוראות פתיחה באש כשאנחנו נלחמים על חיינו”, אמר, ראש הממשלה.

עוד אמר לפיד בנאומו לחיילים כי, “החל מהיום תפקידכם להגן עלינו, אבל גם תפקידה של המדינה להגן עליכם. אני שומע את התביעות להעמיד לדין חיילי צה”ל בעקבות מותה של שירין אבו אעקלה. אני שומע את התביעות לשנות את הוראות הפתיחה באש שלנו”.

לפיד הזכיר כי ישראל הביעה צער על מותה של העיתונאית וציין כי, ”זוהי טרגדיה שקרתה באמצע תקרית שבה נורתה אש כבדה בידי טרוריסטים. צה”ל לעולם אינו יורה במכוון על חפים מפשע.

”אנחנו מחוייבים לחופש העיתונות ולכללי פתיחה באש מהמחמירים בעולם, אבל שיהיה ברור: אני לא אתן שיעמידו לדין לוחם בצה”ל שהגן על חייו מירי של טרוריסטים רק כדי שנקבל מחיאות כפיים בחו”ל. אף אחד לא יכתיב לנו הוראות פתיחה באש כשאנחנו נלחמים על חיינו. ללוחמים שלנו יש גיבוי מלא מממשלת ישראל ומעם ישראל”, הבהיר לפיד בנאומו.

שר הביטחון בני גנץ דחה גם הוא את הקריאה האמריקנית.

“הרמטכ”ל והוא בלבד, קובע וימשיך לקבוע את הוראות הפתיחה באש בהתאם לצורך המבצעי ולערכי צה”ל, ובהם גם טוהר הנשק. את ההוראות מיישמים המפקדים והחיילים בהקפדה. לא הייתה ולא תהיה מעורבות פוליטית בנושא”, אמר גנץ. את דבריו מסר במהלך ביקור באגף המודיעין של צה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות