דוח סבא”א: כמות האורניום המועשר של איראן מספיקה לפצצה

דוח של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית: לאיראן יש 55.6 ק"ג של אורניום בדרגת העשרה של 60% - שמביאים אותה לסף פצצה גרעינית • לפי הגדרות הסוכנות: 42 ק"ג מספיקים לצורך פצצה • איראן לא סיפקה הסבר "מניח את הדעת" לשרידי אורניום שנמצאו באתרים לא מוצהרים
חרדים 10
י"א אלול התשפ"ב / 07.09.2022 17:22

דוח הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית – סבא”א שפורסם היום (רביעי) מזהיר: מאגר האורניום המועשר עד 60% של איראן גדל וחצה את הכמות המוגדרת כמספיקה עבור פצצה גרעינית.

הדוח הגיע היום לידי סוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדוח, מאגר האורניום המועשר עד 60% של איראן, זה שמעשיר את הצנטריפוגות למצב צבירה של גז – גדל מאז הדוח במאי 2022, לפי ההערכות בכ-12.5 קילוגרמים, לכמות כוללת של 55.6 קילוגרמים.

לפי הגדרות סבא”א, יש צורך ב-42 ק”ג אורניום מועשר בדרגה 60% כדי לייצר בהמשך פצצה גרעינית אחת.

עם זאת, עדיין אן לאיראן את הידע הדרוש לשם שילוב פצצה גרעינית על טיל בליסטי כחלק מראש נפץ גרעיני.

מבחינת מצבור האורניום המועשר הכולל  -לא בהכרח של עד 60%, מאז הדוח במאי, ההערכות הן שאיראן הגדילה אותו ב-131.6 קילוגרמים, מה שמביא אותה לסכום כולל של קרוב ל-4 טונות.

החלק השני של הדוח עוסק בחקירות ארוכות השנים של הסוכנות באתרי הגרעין הלא-מוצהרים של איראן. כמו בדוח הקודם, גם כאן מצוין שאיראן טרם סיפקה “הסבר מניח את הדעת” לגבי המקור של שאריות האורניום שנמצאו בשלושה אתרי גרעין לא-מוצהרים לפני מספר שנים.

נשיא איראן איברהים ראיסי, אמר:  “עסקה שתחזיר אותנו להסכם הגרעין צריכה להבטיח הקלה משמעותית בסנקציות והסרתן, וסגירה של חקירת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות