הרב ברלנד מתכנן לצאת לאומן: מבקש להסיר צו איסור היציאה

נגד מנהיג קהילת 'שובו בנים', שהורשע בעבירות חמורות, מרמה ומס עומד צו איסור יציאה מהארץ עקב תביעה אזרחית שהגישו הנפגעות בפרשת העבירות החמורות שביצע • כעת הוא מבקש מבית המשפט להסיר הצו לזמן מוגבל • המתלוננות מתנגדות: "למבקש אין שום 'זכות' לצאת מהארץ"
חיים טוויל
י"א אלול התשפ"ב / 07.09.2022 12:51

הרב אליעזר ברלנד מתכנן לצאת השנה לאומן לקראת ראש השנה, חרף האזהרות של הרשויות בישראל ובאוקראינה מהגעה לאזור בשל המלחמה עם רוסיה.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, נגד מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ עומד צו איסור יציאה מהארץ, במסגרת תביעה אזרחית שהגישו הנפגעות בפרשת העבירות החמורות שביצע, וכעת הוא מבקש מבית המשפט המחוזי בירושלים להסיר את הצו לזמן מוגבל ולאפשר לו לצאת עם אנשי קהילתו לאומן.

מנגד, המתלוננות נגדו, המיוצגות על ידי עורך דין רון אביב, מתנגדות לאישור בקשתו לצאת מישראל לאומן.

בהתנגדות לבקשה שהוגשה לבית המשפט נכתב: “אותו עבריין מבקש לנסוע לנסיעה ארוכה, עם תחנות ביניים, לאזור קרבות, שממשלות ישראל ואוקראינה הוציאו אזהרת מסע מפורשת וחמורה לגבי נסיעה לאוקראינה, עם דגש על הימנעות מנסיעה לאומן.

“אנשים צעירים ובריאים מוזהרים מהגעה לאזור הקרבות, מחשש לחייהם – ומה יעשה הקשיש החולני במקרה של הפגזה? האמנם ישיל מעליו את השנים ואת המחלות, וירוץ אל המחסה הקרוב?”

עוד נכתב: “דומה כי הדברים ברורים, למבקש אין שום ‘זכות’ לצאת מהארץ, למבקש אין שום ‘זכות’ להציע ערבים, המבקש אינו יכול לפרש את הנכונות שהיתה בעבר, כשעוד היתה תקווה לסיים את התיק בפשרה ולקצר את עינוי הקורבנות, כאילו היא רשות קבועה”.

הרב ברלנד השתחרר בסוף השנה שעברה בשחרור מוקדם מהכלא, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות מרמה ומס.

הסדר הטיעון נחתם עימו, בין היתר, בשל טענות למצב בריאותי קשה. במהלך מאסרו אף נעצר בגין חלקו בפרשת הרצח וההיעלמות של הנער ניסים שטרית ואבי אדרי  ז”ל, לפני יותר מ-30 שנה –  ובשל התיישנות לא הועמד לדין.

עורך הדין יוספי מזר, סנגורו של הרב ברלנד, מסר בתגובה: “מטרת נסיעתו של מרשי לאומן קשורה בטעמי דת ואמונה וכחלק מקיום תורתו וציוויו של רבי נחמן.

“מרשי יכבד ויפעל בהתאם להנחיות הרשויות באומן שמאפשרות הגעת מאמנים לקברו של הרבי. צו העיכוב העומד נגד מרשי ניתן בשנת 2017, ומאז – ובאישור בית המשפט – הוא יצא לאומן מספר פעמים במסגרת קיום אמונתו. גם השנה, כמו בשנים עברו, מרשי יעמיד את הערבויות שנקבעו זה מכבר, וישוב לישראל בתום החג”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב?
    07/09/2022 20:17
    שמעון
  1. בושה בושה בושה לקרוא לו הרב?????????

  2. איך?
    08/09/2022 09:55
    איך?
  3. איך הוא מסתובב חופשי הפושע?
    ועוד יש לו את עזות. המצח לבקש לצאת מהארץ…
    מה הולך כאן?
    בכמה הוא הצליח לשחד את המשטרה? /בית המשפט?