בגלל ביקוש אצל החרדים: רופאות נשים מרוויחות 12,000 ש”ח ליום

עקב מחסור אדיר באנשי מקצוע וביקוש גדול - קופות החולים משלמות לרופאים משכורות גבוהות במיוחד • רופאות נשים בקופות החולים מרוויחות 1,500 שקלים לשעת עבודה אחת בלבד • "אנחנו מגיעים פה לרמות השתכרות בלתי נתפסות"
חרדים 10
י"א אלול התשפ"ב / 07.09.2022 10:54

משכורות העתק של הרופאים: בעקבות מחסור גדול ברופאי ורופאות ילדים בקופות החולים לאחרונה – בחלק מהמרפאות של קופות החולים רופאי ילדים מרוויחים 80 אלף שקלים בחודש.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

לפי דיווח של יואב אבן בחדשות 12, גם הרופאים הצעירים שזה עתה סיימו את ההתמחות מרוויחים בעבודתם הראשונה במערכת הבריאות הציבורית את משכורות העתק.

הסיבה למשכורות הגבוהות שמקבלים הרופאים בקופות החולים: המחסור האדיר באנשי מקצוע והביקוש הגדול לרופאים בתחומים מסוימים. כך נוצרת תחרות בין קופות החולים, שמתחרות על הרופאים ומציעות להם שכר גבוה כדי שיעבדו עבורן.

רופאות נשים, בדגש על רופאות – משתכרות בכ-1,500 שקלים לשעת עבודה ו-12,000 שקלים ליום עבודה אחד בלבד: זאת לאור הביקוש לרופאות, בעיקר בקרב ריכוזי אוכלוסיות של חרדים.

לפי הדיווח, רופאת נשים שתעבוד במשרה מלאה בקופת חולים תוכל להרוויח שכר של כ-240 אלף שקלים בחודש.

ד”ר עדי ניב-יגודה, מומחה למדיניות בריאות, אמר: “אנחנו מגיעים פה לרמות השתכרות בלתי נתפסות של 1,500 שקלים בשעה. זה כסף ציבורי שבסופו של דבר אנחנו משלמים. כל כסף שהולך למשכורות – זה פחות כסף שיכול ללכת לבריאות. צריך יותר רופאים ורופאות על מנת שלא תהיה תחרות שמתבטאת במשכורות בלתי סבירות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שגיאה
    08/09/2022 19:15
    אורח
  1. נראה לי שהתבלבלתם עם האפסים במשכורת זה נשמע הזוי

  2. לא הזוי בכלל,אין הרבה רופאים ורופאות
    02/10/2022 02:03
    מישהי
  3. וקופות החולים צריכות לשלם
    אם הן רוצות מבוטחים
    הבעיה היא הפער בין היחס של הרופא למשכורת שהוא מקבל!
    ומתי מישהו ירים את הכפפה וחרדים יתחילו ללמוד רפואה
    נמאס לי מהרופאות נשים החילוניות ןהאלה,
    האדישות שלהם מוציאה מהדעת!