כתב אישום: תקף חסיד חב”ד שהיה בדרכו להניח תפילין בתל אביב

מחקירת המשטרה עלה כי תושב פרדס חנה תקף את תלמיד הישיבה, הדף אותו בחוזקה לרצפה והלך מהמקום • המשטרה תבקש לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו • התוקף אמר בחקירה במשטרה: "אני סובל מפוסט טראומה. הייתי בטוח שניסו לתקוף אותי, בגלל זה הגבתי ככה"
חיים טוויל
י"א אלול התשפ"ב / 07.09.2022 10:17

כתב אישום בגין תקיפה הוגש היום (רביעי) נגד תושב פרדס חנה, בן 26,  שתקף את לוי  בלוי,  תלמיד ישיבת חב”ד מכפר חב”ד, שהיה בדרכו להניח תפילין ליהודים ברחוב אלנבי בתל אביב.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

לפי בקשת המשטרה למעצר עד תום ההליכים, החשוד הוא פגוע נפש, בעל רקע נפשי ומוכר למערכת הפסיכיאטרית כמי שסובל מהפרעה פוסט טראומתית. הוא אושפז בעבר בביה”ח הפסיכיאטרי שערי מנשה. לחובתו 10 הרשעות קודמות על עבירות אלימות.

המשטרה מבקשת כי יישלח להסתכלות בעודו במעצר.

המשטרה פתחה השבוע בחקירה עם קבלת תלונה בגין התקיפה בת”א, שעה שבלוי הלך לתומו ברחוב.

מהחקירה עלה כי החשוד תקף את החב”דניק, הדף אותו בחוזקה לרצפה והלך מהמקום.

“משטרת תחנת לב ת”א הפעילה את מירב המאמצים ומיטב האמצעים העומדים לרשותה, לזיהוי ולאיתור החשוד”, אומרים במשטרה..

אתמול זוהה התוקף ואותר סמוך לביתו שבפרדס חנה. הוא נעצר בידי בלשי משטרת לב תל אביב, והובא לחקירה בתחנת המשטרה, בסיומה נכלא.

היום יובא התוקף לדיון בבית משפט השלום בתל אביב, והמשטרה תבקש לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

אמש דווח כי במשטרה נקבע כי הרקע לאירוע פלילי – וכי תלמיד הישיבה  לא הותקף רק משום שהוא חרדי, כפי שנטען בימים האחרונים.

גורמים ששוחחו עם החשוד במשטרה, אמרו ל’כאן חדשות’ כי הוא לא נשמע כשיר במאת האחוזים, ובכל מקרה עברו הרפואי ייבדק וייתכן שיישלח להסתכלות.

החשוד אמר בחקירה: “אני סובל מפוסט טראומה. הייתי בטוח שניסו לתקוף אותי, בגלל זה הגבתי ככה. לא רציתי לפגוע בו ולא הייתה לי שום כוונה. זה לא היה בגלל שהוא חרדי.  לא התכוונתי, אני מתנצל”.

במשטרת ישראל הגיבו: “הוגשה תלונה והיא נבדקת. הבוקר נעצר חשוד ממוצא יהודי ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה. הרקע פלילי ואין כל חשד לרקע לאומני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות