נחשף: עד המדינה נגד גל הירש – עו”ד שהורשע בניסיון לשידול לרצח

אחרי 6 שנים מותר לספר: עו"ד גור פינקלשטיין הוא עד המדינה שגויס בפרשה שבה נאשם תא"ל (במיל') גל הירש • פינקלשטיין הורשע, בין היתר, בכך שניסה לשדל לרצוח את מי שהעידו נגדו • הורשע במחוזי גם בכך שביקש לפגוע בבן זוגה של גרושתו, אך העליון זיכה אותו מחמת הספק
חרדים 10
י"א אלול התשפ"ב / 07.09.2022 00:40

אחרי 6 שנים ששמו נאסר לפרסום, הלילה בחצות פקע צו איסור הפרסום: העבריין ועורך הדין בעבר גור פינקלשטיין הוא עד המדינה שגויס בפרשת ‘דיפנסיב שילד’, שבה נאשם תא”ל (במיל’) גל הירש.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

פינקלשטיין היה עורך דינם של הירש ושל נאשמים נוספים בפרשה, עודד שכנאי ומיכאל בנימיני, וייצג אותם בפעילות בגיאורגיה.

פינקלשטיין הורשע, בין היתר, בכך שניסה לשדל לרצוח את מי שהעידו נגדו.

במסגרת זו, הוא הוקלט אומר: “אני מעדיף שייראה שהוא לקח יותר מדי סמים… שלא ילך לנו לבית חולים ויצא חזרה, אתה מבין… אני רוצה להיפטר ממנו זה הכול… בוא נפתור את זה קודם, אחרי זה נעשה אחד-אחד”.

פינקלשטיין הורשע בבית המשפט המחוזי גם בכך שביקש לפגוע בבן זוגה של גרושתו, אך בית המשפט העליון זיכה אותו מאישומים אלו מחמת הספק.

לפי חדשות 12, סנגוריו של גל הירש יטענו כי הפרקליטות הסתמכה על עד מדינה מפוקפק ולא מהימן. בפרקליטות יטענו, מנגד, שפינקלשטיין סיפק ראיות חפציות מזמן אמת במסגרת הסכם עד המדינה.

בנוסף, לאור הנסיבות הספציפיות של התיק, הפרקליטות הודיעה לבית המשפט שהוסר איסור הפרסום הנוגע לעד המדינה השני בפרשה, יוסי לירן. לירן היה השותף החמישי של הנאשמים בפעילות בגיאורגיה, ושעל פי כתב האישום, רווחיה חולקו בין חברי השותפות, תוך התחמקותם מתשלום מס בישראל.

עו”ד פנחס פישלר, פרקליטו של פינקלשטיין שהתנגד להסרת צו הפרסום, טען כי מטרת הבקשה להסיר את הצו: “להסיט את מכלול תשומת הלב הציבורית, להסיט את דעת הקהל ואת דעת הציבור מחומרים המעשים המיוחסים בכתב האישום שהוגש כנגד גל הירש ואחרים. והכול – במטרה ובכוונת מכוון לעוור ולסנוור את עיני הציבור בניסיון נואל להכפיש את עד המדינה ולהציגו באור שלילי”.

גל הירש יחד עם נאשם נוסף ושורת גופי תקשורת דרשו להתיר את פרסום פרטיו של ‘עד המדינה’, בעוד הפרקליטות התנגדה נחרצות לפרסום.

שופט בית משפט השלום בת”א שאול אבינור נעתר לפני כשלושה שבועות לבקשה להתיר את שמו של גור פינקלשטיין לפירסום, אך עיכב את הפרסום לבקשת הפרקליטות – שלבסוף החליטה שלא לערער על כך.

גל הירש אמר בתום הדיון סביב הסרת צו איסור הפרסום בבית המשפט: “אחרי כל כך הרבה שנים היה לי מאד חשוב שהציבור יידע מה קרה כאן. החלטת השופט היום מדברת בעד עצמה אני מאד מעריך אותה. זה חשוב במדינה דמוקרטית שידעו מה קרה מאז סוכל מינויי למפכ”ל ואלו מעשים נעשו להצדיק את המהלך הפסול הזה”.

בפרקליטות התנגדו לפרסום בין היתר בטענה כי פרסום שמו של העד המדינה פינקלשטיין עלול להוביל להתקפות נגדו ולהשפעה על עדותו הצפויה בבית המשפט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הילכו שנים יחדיו בלתי עם נועדו ?
    07/09/2022 10:51
    אבו ג'ילדה
  1. בבא קמא דף צב עמוד ב
    , רבי אליעזר אומר: לא לחנם הלך זרזיר אצל עורב אלא מפני שהוא מינו.