ההצעה הדרמטית של לפיד לאיחוד העבודה ומרצ • מיכאלי: לא יקרה

לפיד מנסה פעם נוספת להוביל לאיחוד בין העבודה למרצ, כאשר הפעם הוא צפוי להציע להן 'חבילה' נדיבה בהרבה • מוכן לשקול שיריונים ברשימה וגם חלוקת שרים לפי מפתח נדיב יותר • מיכאלי מתנגדת: מבזבז זמן ומאמץ
אריה ריבקינד
י"א אלול התשפ"ב / 07.09.2022 00:04

איחוד בשמאל? ב’חדשות 12′ דווח הערב (שלישי) כי יאיר לפיד צפוי לזמן את יו”ר העבודה מרב מיכאלי ויו”ר מרצ זהבה גלאון לפגישה משותפת – לשם משא ומתן לאיחוד.

לפיד מתכוון שהפגישות עם שתיהן יתקיימו יחד, מעין ישיבות של משא ומתן, אבל ככל הנראה הן יתקיימו בנפרד.

לפי הדיווח, לפיד אף שוקל להציע לשתיים “חבילה” נדיבה  בדמות שיריונים ברשימתו לחברי מפלגתן, וגם חלוקת שרים לפי מפתח נדיב יותר.

לפיד עושה זאת בגלל מחקר שקיבל לידיו שמראה את המובן מאליו, שאם אחת מהמפלגות לא תעבור – נתניהו יכול להגיע ל-61 מנדטים.

בנוסף, האיחוד חשוב הפעם ללפיד במיוחד, לא רק כדי לחסום את נתניהו, אלא גם בקרב על המנדטים מול בני גנץ, שמנסה לצמצם את הפער ומכוון לראשות הממשלה.

על אף בקשות חוזרות ונשנות ממרצ, במפלגת העבודה דחו עד כה על הסף כל בקשה לאיחוד עם מרצ בטענה כי במקרה של איחוד, כוחן של המפלגות יקטן לעומת ריצה נפרדת, וכן כי לטענת העבודה שתי המפלגות צפויות לעבור בבטחה את אחוז החסימה.

הערב, פנתה מרב מיכאלי ללפיד בטוויטר והגיבה על הדיווח: “במקום להמשיך לבזבז זמן ומאמץ על איחוד שלא יקרה בין העבודה למרצ, קוראת לך פשוט לעזור לי להוביל תחבורה ציבורית בשבת, ויפה שעה אחת קודם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות