כבר מחלוקת: זה מה ששקד רוצה לעשות, אבל יועז הנדל מסרב

איילת שקד מעוניינת להכניס את יוסי ברודני והבית היהודי למקום השלישי ברשימת 'הרוח הציונית', ובכך למשוך קהלים חדשים - ולדחוק את אמיתי פורת למקום הרביעי ואת צבי האוזר לחמישי • אבל יועז הנדל לא מוכן
חרדים 10
י' אלול התשפ"ב / 06.09.2022 20:39

לקראת סגירת הרשימות: במפלגת ‘הרוח הציונית’ התעוררה היום (שלישי) מחלוקת בין היו”ר איילת שקד ויועז הנדל, על רקע הרצון של שקד להכניס כוחות חדשים לרשימה – כמו יו”ר הבית היהודי, יוסי ברודני.

לפי דיווח של אמיר אטינגר ב’ישראל היום’, שקד סבורה כי איחוד כזה יסייע לשפר את מצב המפלגה בסקרים וימשוך קהלים חדשים. לצורך כך היא מוכנה לדחוק את המועמדים אמיתי פורת וח”כ צבי האוזר, אחורה ברשימה.

אלא שהנדל מסרב לדחיקתו של שותפו האוזר.

לפי הדיווח,  שקד הציעה לבית היהודי את המקום השלישי ברשימה, כך שאמיתי פורת יזוז למקום ארבע, וצבי האוזר שמייצג את מפלגת ‘דרך ארץ’ יחד עם יועז הנדל יזוז ממקום ארבע למקום חמש.

בין הבית היהודי לרוח הציונית מתקיים מו”מ, אך אין עדיין הסכמות.

לפי דיווח בחדשות 13, מי שדווקא מעודדים את המהלך של שילוב ‘הבית היהודי’ ב’רוח הציונית’ הם גורמים במפלגת הליכוד, שסבורים שאם תעבור מפלגתה של שקד את אחוז החסימה, ברודני עשוי לתמוך בחבירה לנתניהו, מה שיגדיל את הסיכוי של יו”ר האופוזיציה להרכיב את הממשלה הבאה.

כפי שנראה כרגע, העימות בין השניים לא יוביל לפיצול או לפרישתו של מי מהם, שקד או הנדל, אולם יש לעקוב אחר הדינמיקה במפלגה, שכן זהו פוטנציאל לפירוק אפשרי.

ממפלגת המפד”ל-הבית היהודי, שמקבלת בכל הסקרים שברירי אחוזים, נמסר: “מפלגת המפד”ל-הבית היהודי מכנסת מחר את ועדת האיתור לבחירת נציגיה לכנסת שבין השאר כוללים מאות חברי מרכז ומאות מנציגי המפלגה ברשויות המקומיות מקריית שמונה ועד אילת. נציגי המפד”ל-הבית היהודי יהיו חברים בע”ה בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות