המשטרה: תקיפת החב”דניק בת”א על רקע פלילי ולא “פשע שנאה”

למרות שבתיעוד ממצלמות האבטחה נראה התוקף, בן 26 מפרדס חנה, סוטה ממסלול ההליכה שלו ומתקרב בכוונה תחילה לכיוונו של בחור הישיבה אותו הטיח לריצפה - במשטרה החליטו לסווג את התקרית כתקיפה סתם
חרדים 10
י' אלול התשפ"ב / 06.09.2022 20:20

שעות לאחר מעצר החשוד בתקיפתו של לוי בלוי, תלמיד ישיבת חב”ד מכפר חב”ד, ברחוב אלנבי בתל אביב ביום שישי האחרון –  במשטרה החליטו לסווג את האירוע כתקיפה סתם ולא כ”פשע שנאה”. כך דווח הערב (שלישי) בערוץ 7.

החלטת המשטרה שלא להגדיר את האירוע כתקיפה על רקע “פשע שנאה”, מעוררת סימני שאלה משום שבתיעוד ממצלמות האבטחה נראה התוקף סוטה ממסלול ההליכה שלו ומתקרב בכוונה תחילה לכיוונו של בחור הישיבה.

בנוסף, מציינים, בערוץ 7, בזמן התקיפה נכחו באותו רחוב עוד אנשים רבים, אך התוקף פגע דווקא בצעיר שצעד בלבוש חרדי.

במשטרת ישראל הגיבו: “הוגשה תלונה והיא נבדקת. הבוקר נעצר חשוד ממוצא יהודי ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה. הרקע פלילי ואין כל חשד לרקע לאומני”.

הערב הודיעה המשטרה כי היום נעצר חשוד, בן 26 מפרדס חנה, והוא הובא לחקירה בתחנת משטרת לב ת”א, בסיומה נכלא.

מחר בכוונת המשטרה לבקש את הארכת מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בת”א. החקירה נמשכת.

המעצר בוצע לאחר שוטרי תחנת לב ת”א פתחו בחקירה מאומצת מיד לאחר קבלת התלונה –  והתוקף  אותר הבוקר ונעצר.

התקיפה התרחשה כאשר שלושה תלמידי ישיבת חב”ד בכפר חב”ד צעדו ביום שישי האחרון ברחוב אלנבי פינת בן יהודה בתל אביב, כשעשו את דרכם ל’מבצע תפילין’.

התוקף,  שהגיח מולם, הטיח את בלוי,, תושב העיר ביתר עלית,  אל המדרכה בעוצמה רבה, והוא נפל ונחבל.

בשיחה עם אחד מבחורי הישיבה הוא סיפר: “צעדנו כמדי יום שישי על רחוב אלנבי במהלך ‘מבצע תפילין’ שאנו עורכים בעיר, במסגרתו אנחנו מניחים תפילין ליהודים, כאשר לפתע צעד מולנו אדם שסינן ‘חרדים’ – והדף אחד מאיתנו בכוח רב אל המדרכה.  לא היה לנו כל שיג ושיח איתו. זו הייתה תקיפה של שנאה!”

בלוי הגיש ביום ראשון בערב תלונה במשטרה, לאחר שהושג תיעוד ממצלמות האבטחה, בה מתועדת התקיפה.

בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM הוא סיפר אתמול: “אפילו לא הצענו לאותו בן אדם להניח תפילין כי היינו בדרך למישהו, פתאום משום מקום זה הגיע. זה היה מבהיל ממש, ראיתי אותו ממש מתרכז ומעיף אותי”.

הוא הוסיף:  “היינו בהלם פשוט. אפשר לראות בסרטון, הייתי שתי דקות על הרצפה, גם מי שלידי. פשוט הסתכלנו, היינו בשוק. מרוב הלם, המשכנו ללכת להניח תפילין, ופתאום אחרי דקה אמרתי ‘יכול להיות שזו הייתה תקיפה עכשיו'”.

עוד אמר: “הוא צעק איזה משהו, לא הבנתי מה הוא אמר. הוא מלמל איזה משהו, אני גם הייתי מאוד מבולבל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות