שוחט שהמריא לעבודה בחו”ל מסרב לחזור – וגם לא רוצה לתת גט לאשה

בבית הדין הרבני בבאר שבע נדון תיק קשה: גבר חסידי שלו שלושה ילדים ברח לפני כשנתיים לחו"ל, בטענה שהוא יוצא לעבודתו כשוחט, ומאז מסרב לחזור ולהעניק גט לרעייתו - שרוצה להתגרש • בית הדין: "התנהלותו של הבעל הינה חמורה ביותר"
חרדים 10
י' אלול התשפ"ב / 06.09.2022 17:37

חרדי שהמריא לפני יותר משנתיים לחו”ל בטענה שהוא יוצא לעבודתו כשוחט, מסרב לחזור ולהעניק גט לרעייתו – שמבקשת להתגרש.

התיק הקשה נידון לאחרונה בבית הדין הרבני בבאר שבע.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, מדובר בזוג חסידי שנישא לפני כעשור ונולדו להם שלושה ילדים. הבעל התפרנס כנהג ומדי פעם נסע לחו”ל עם קבוצת שוחטים.

עם הזמן עלו נישואיהם על שרטון, ובשלוש השנים האחרונות חיו בני הזוג בפירוד, על אף שהתגוררו באותו בית. האישה הודיעה לבסוף לבעלה כי היא מעוניינת להתגרש, ובתגובה אסף האיש את חפציו האישיים, את דרכונו ואת דרכוניהם של הילדים. האישה, שחששה מכך שהוא יברח לחו”ל – ביקשה להוציא צו עיכוב יציאה, אך עד שהוא ניתן, בחודש יולי 2020, הצליח הבעל לצאת מישראל.

ארבעה חודשים לאחר שיצא לחו”ל פתחה האישה תיק גירושין, והבעל הצטרף בזום לדיון הראשון שנערך בדצמבר 2020. הוא הביע הסכמה לתת גט, אך אמר שהוא חושב שיש לעשות מאמץ למען הילדים.

באותה שיחה טען כי הוא יחזור לקראת פסח לישראל. בהסכם מאוחר יותר הוחלט כי הוא יגיע לבית דין בבריטניה לצורך סידור הגט, אך לאחר זמן  התברר שיש לו תנאים חדשים שמעכבים מבחינתו את סידור הגט.

ביוני 2021 השתתף הבעל בשיחת זום עם בית הדין, אמר כי הוא בפולין וציין כי אינו רוצה לעגן את אשתו.

מכאן החלה מסכת של דיונים בזום, בהם דרישות מצד הבעל, הסכמי פשרה מצד בית הדין ופיצוץ מצדו.

לבסוף קבע בית הדין: “התנהלותו של הבעל הינה חמורה ביותר, ומלמדת על ניסיון לגרור הליכים, ולהשאיר את האישה עגונה זמן רב ולשווא”.

בדיון האחרון כבר סירב הבעל להשתתף בזום.

בדיון שהתקיים לאחרונה החליטו בבית הדין הרבני לחייב אותו להתגרש מאשתו. “הבעל אינו רשאי להציב תנאים במקום בו הוא מחויב לגרש את אשתו”, קבעו הדיינים.

ב’ישראל היום’ צוין,  כי גם נגד האישה יש טענות על כך שהיא מטרפדת התקדמות במשא ומתן,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שטיסל
    10/09/2022 22:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ליפא וייס???