מספר החרדים שהתגייסו לצה”ל עלה השנה ב-39% • פרי צוהל

נחמן גור
|
י"ב אלול התשע"ד / 07.09.2014 17:13
בניגוד להערכות לפיהם חוק הגיוס יפגע בכמות המתגייסים, נתונים שהציגו נציגי צה”ל היום קובעים: 1,972 חרדים התגייסו לצה”ל, רק 801 הצטרפו לשירות האזרחי • יעקב פרי: “הנתונים מוכיחים שחוק הגיוס סולל הדרך לקראת מהפכה חברתית”

נבואות הזעם התבדו? מנתונים שהוצגו הבוקר (ראשון) בדיוני ועדת השרים למעקב אחר יישום חוק הגיוס החדש, עולה כי חלה עלייה של 39 אחוז בשנה האחרונה במספר הצעירים החרדים שהתגייסו לצה”ל, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

לפי הנתונים, בשנה החולפת התגייסו 1,972 חרדים לשירות צבאי, מתוכם 863 למסלולים קרביים, לעומת 1,416 שהתגייסו בשנה הקודמת ו-1,327 בשנה שלפניה. יעד הגיוס שהציבו בצה”ל לשנה זו היה 2,000 מתגייסים חרדים, כך שמספר המתגייסים בפועל קרוב ליעד זה. לצד זאת, על פי הנתונים שהציגו נציגי צה”ל בוועדה, רק 801 משרתים חרדים הצטרפו לשירות האזרחי, מספר הנמוך מהיעד הממשלתי, בשל מה שהם כינו חסמים ביורוקרטיים שהוסרו בתחילת חודש אוגוסט האחרון.

עוד נמסר לשרים כי 11 אלף חרדים התייצבו במרכז המיון והקליטה הייעודי שהוקם בבקו”ם במטרה להעניק ‘פטור’, דחיות שירות והפניה לשירות צבאי ואזרחי על פי החוק החדש.

הוועדה, שבה חברים גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל והשר להגנת הסביבה עמיר פרץ, התכנסה הבוקר כחלק ממעקב שגרתי אחרי נתוני הגיוס.

יו”ר הוועדה, השר יעקב פרי, צהל: “הנתונים מוכיחים שחוק הגיוס החדש סולל את הדרך לקראת מהפכה חברתית וחוקית בישראל. צלחנו את תהליך החקיקה למרות נבואות הזעם ואזהרות חוזרות ונשנות על צעדים קיצוניים מצד החברה החרדית ולצד תחזיות לכישלון המתווה.

“היום, כ-14 חודשים לאחר אישור החוקים בממשלה וכחמישה חודשים לאחר אישורם הסופי בכנסת, אני שמח לומר כי אנחנו עדים לתחילתה של מהפכה חברתית בישראל”.

השרים פרץ ולבנת הביעו שביעות רצון גדולה מהנתונים וברכו את כל העושים במלאכה על הנתונים החיוביים ועל תהליכי העבודה המקצועיים שנעשו ברגישות תוך שימת דגש ותשומת לב, ועל הסרת החסמים בדרך.

חוק הגיוס החדש אושר בקריאה שנייה ושלישית בחודש מארס האחרון ברוב של 67 תומכים ומתנגד אחד.