נלכד התוקף שהטיח את תלמיד ישיבת חב”ד למדרכה ברחוב אלנבי

תושב פרדס חנה בן 26 נעצר בחשד שתקף את לוי בלוי, תלמיד ישיבת חב"ד, שצעד ברחוב אלנבי בתל אביב ביום שישי האחרון • מובא לחקירה בתחנת המשטרה • הרב יצחק גולדקנופף בפנייה למפקד מחוז ת"א: עקוב באופן אישי אחר החקירה, ולמצות עמו את הדין - "למען יראו וייראו"
חיים טוויל
י' אלול התשפ"ב / 06.09.2022 10:36

המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) צעיר בן 26  מפרדס חנה בחשד כי תקף ביום שישי האחרון את לוי בלוי, בחור ישיבת  חב”ד מכפר חב”ד, ברחוב אלנבי בת”א.

המעצר בוצע לאחר שהמשטרה פתחה ביום ראשון השבוע בחקירה, עם קבלת תלונה בגין תקיפת אזרח ברחוב אלנבי יומיים קודם לכן.

מהתלונה עלה כי שעה שבלוי, תושב העיר ביתר עלית,  הלך ברחוב, ניגש אליו החשוד ודחף אותו בחוזקה לרצפה.

שוטרי תחנת לב ת”א פתחו מיד בחקירה מאומצת לזיהוי החשוד והוא אותר ונעצר.

הוא מובא לחקירה בתחנת המשטרה. החקירה נמשכת.

התקיפה התרחשה כאשר שלושה תלמידי ישיבת חב”ד בכפר חב”ד צעדו ביום שישי האחרון ברחוב אלנבי פינת בן יהודה בתל אביב, כשעשו את דרכם ל’מבצע תפילין’.

התוקף,  שהגיח מולם, הטיח את בלוי אל המדרכה בעוצמה רבה, והוא נפל ונחבל.

בשיחה עם אחד מבחורי הישיבה הוא סיפר: “צעדנו כמדי יום שישי על רחוב אלנבי במהלך ‘מבצע תפילין’ שאנו עורכים בעיר, במסגרתו אנחנו מניחים תפילין ליהודים, כאשר לפתע צעד מולנו אדם שסינן ‘חרדים’ – והדף אחד מאיתנו בכוח רב אל המדרכה.  לא היה לנו כל שיג ושיח איתו. זו הייתה תקיפה של שנאה!”

בלוי הגיש ביום ראשון בערב תלונה במשטרה, לאחר שהושג תיעוד ממצלמות האבטחה, בה מתועדת התקיפה.

בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM הוא סיפר אתמול: “אפילו לא הצענו לאותו בן אדם להניח תפילין כי היינו בדרך למישהו, פתאום משום מקום זה הגיע. זה היה מבהיל ממש, ראיתי אותו ממש מתרכז ומעיף אותי”.

הוא הוסיף:  “היינו בהלם פשוט. אפשר לראות בסרטון, הייתי שתי דקות על הרצפה, גם מי שלידי. פשוט הסתכלנו, היינו בשוק. מרוב הלם, המשכנו ללכת להניח תפילין, ופתאום אחרי דקה אמרתי ‘יכול להיות שזו הייתה תקיפה עכשיו'”.

עוד אמר: “הוא צעק איזה משהו, לא הבנתי מה הוא אמר. הוא מלמל איזה משהו, אני גם הייתי מאוד מבולבל”.

איך הסרטון הופץ?

“ביקשתי מבעל חנות סמוכה את התיעוד, אמרתי לו שהותקפנו באירוע חמור, כנראה זה התגלגל איכשהו”.

בעקבות התיעוד המזעזע, פנה אתמול מועמד אגו”י לכנסת, הרב יצחק גולדקנופף,  במכתב דחוף למפקד מחוז ת”א, ניצב עמי אשד, בו דרש ממנו לעקוב באופן אישי אחר החקירה, ולפעול במהירות ללכידת התוקף, ולמצות עמו את הדין, למען יראו וייראו.

במכתבו טען הרב גולדקנופף, כי פעולה זו של התוקף היא פרי ההסתה והשיח המתלהם כנגד הציבור החרדי שמקורו בגורמים ״בלתי אחראיים״,  כלשונו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקשה מכם
    06/09/2022 11:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תעכבו גם אחרי הסיפור