איילת שקד: “אין לימין 61”. ינון מגל: “חבל, היית הבטחה גדולה” • ראיון

יו"ר הרוח הציונית הבטיחה בשיחה עם בן כספית וינון מגל, כי תתמודד "עד הסוף" • מגל: "נגיד שאת עוברת ותוכלי להשלים 61 לגוש השמאל עם המשותפת, יש מצב שאתה עושה את הדבר הזה? ואם זה יהיה לצד של נתניהו?"
חרדים 10
ט' אלול התשפ"ב / 05.09.2022 17:13

יו”ר ‘הרוח הציונית’, איילת שקד, התייחסה היום  (שני) למצב מפלגתה בסקרים, הבהירה כי “נרוץ עד הסוף”, וסיפרה כי נפתלי בנט לא מתכוון לחזור למערכת הפוליטית לקראת הבחירות לכנסת ה-25.

תחילה, ינון מגל אמר לשקד: “אין עדות יותר טובה למצבך הנואש מזה שאת באה להתראיין אצלי”.

שקד השיבה: “אני פשוט התגעגעתי. אני נלחמת כמו לביאה והאמת שחשבתי שיש לנו הרבה על מה לדבר לך ולי”.  היא אמרה למגל וכספית: “תקום פה ממשלה וגם שניכם צריכים להירגע. משוגעים רדו מהגגות. בסוף אתם תשבו ביחד”.

מגל טען: “אני חושב שיש עניין קארמתי שכל מי שעשה את הדבר הזה לימין ובגד במצביעים שלו בדרך, בסופו של דבר משלם על זה. לכן כולכם עפתם מהמערכת הפוליטית. קארמתית אתם לא תעברו”.

בתגובה אמרה שקד: “עשינו מה שהיה נכון למדינה. אתה זוכר טוב מאוד איך לפני שנה וחצי, אני ואתה דיברנו על איך מביאים את סמוטריץ’ להסכים לרע”ם. צייצתם, כתבתם, הכשרתם את הלבבות, לנו היו אינספור שיחות על איך לוחצים על סמוטריץ’. אז עבאס עם נתניהו זה בסדר?”

מגל: “את בסוף מינית את תמר זנדברג לשרה ואת יאיר גולן ואת כל האנשים האלה”.

שקד: “אני הייתי הסמן הימני של הממשלה הזאת. יישמתי מדיניות ימין יותר מכל שרי הליכוד. נתניהו החזיר את חברון והצביע בעד ההתנתקות. הוא הבטיח להקים ממשלת ימין ואחר כך נתן לציפי לבני את תיק המשפטים”.

שקד המשיכה: “זה היה צומת מאוד קשה ואתה יודע גם כמה זה היה קשה עבורי ואני לקחתי החלטה”.

מגל: “אין מחילה”.

שקד: “אני לקחתי החלטה לפי מה שנכון לטובת המדינה, לא מה שנכון לטובתי האישית ולא זזתי מילימטר מהערכים שלי ומהערכים של המדינה”.

מגל: “את אמרת שהוא (לפיד) כל יום מסבך את ישראל, את יודעת שהוא לא מתאים להיות ראש ממשלה ואת מינית אותו לראש ממשלה”.

שקד: “כשהאליל שלך מכניס שמאלנים לממשלה זה בסדר, כשאחרים עושים את זה, זה לא בסדר, נכון?”

בהמשך הגיבה לדיווחים, לפיהם בנט יחזור להתמודד במערכת הבחירות הקרובה. “בנט לא חוזר לחיים הפוליטיים כרגע, הוא לקח הפסקה, זו זכותו. בבחירות הקרובות, ממה שהוא אמר כמה פעמים, הוא לא חוזר. זה גם מה שהוא אמר לי אתמול”, אמרה.

במהלך השיחה, שקד גם הבהירה כי “אין לימין 61” וסיפרה על מטרתה הפוליטית העתידית. “כשנתניהו יתקשר אלי אחרי הבחירות, אני אגיד לו ‘בוא נקים עכשיו ממשלה רחבה'”, אמרה והדגישה למגל: “אני לא מחרימה אותו, אתה יודע שאני מעולם לא החרמתי אותו. בבחירות האחרונות לא היה בן אדם שעשה יותר מאמצים ממני להקים ממשלת 61”.

מגל: “בסוף הלכת עם בנט ואני אמרתי לך ‘אל תעשי את זה'”.

שקד: “אני זוכרת את שיחת הטלפון, אבל אמרתי לך ‘ינון, אין ממשלה אחרת’. האופציה זה בחירות ובסוף המדינה הזאת צריכה לעלות על מסלול'”.

מגל: “שיתפת פעולה עם החרם שלהם על נתניהו”.

שקד: “אני אף פעם לא החרמתי. ניסיתי לעשות כל מה שאפשר כדי להקים ממשלה ולא הצלחנו, אז עכשיו צריך להקים ממשלה, אי אפשר עם הטירוף הזה”.

השרה טענה: “גם גנץ וגם סער יודעים בתוך תוכם שהם יקימו ממשלה עם נתניהו כי אין ברירה אחרת. אין מה לעשות, תסתכלו על הנתונים. אין אלטרנטיבה אחרת, בסוף צריך להקים ממשלה”.

היא הוסיפה: “נתניהו, גם אם אתה אוהב אותו וגם אם אתה לא אוהב אותו, בוחרים אותו מעל מיליון מצביעי ליכוד. אין ממשלה אחרת, רק ממשלה רחבה. אין ברירה אחרת, צריכה לקום פה ממשלה רחבה ויציבה, אי אפשר להשביע ממשלה על קולות המשותפת. אי אפשר”.

כספית: “את רצה עד הסוף?”

שקד: “רצה עד הסוף”.

כספית: “התחייבות?”

שקד: “כן”.

מגל: “בלי התנצלות אף אחד לא יצביע לך”.

שקד: “אני לא זזתי מילימטר מהערכים של הימין, אני לא החזרתי שטחים, לא הקפאתי בנייה, לא שחררתי מחבלים עם דם על הידיים. אני בניתי יישובים במדינת ישראל”.

לקראת סיום השיחה, דיבר מגל בכנות ואמר לשקד: “מה אני אגיד לך? חבל, היית הבטחה גדולה”.

שקד השיבה: “לא חבל, אני עשיתי מה שנכון למדינה, לא הייתה אלטרנטיבה אחרת”.

מגל: “נגיד שאת עוברת את אחוז החסימה ותוכלי להשלים מעל 61 לגוש השמאל עם המשותפת, יש מצב שאתה עושה את הדבר הזה?”

שקד: “לא”.

מגל: “ואם זה יהיה לצד של נתניהו?”

שקד: “אנחנו נביא מפלגה מהמרכז-שמאל ונקים ממשלה עם גוש הימין, זה מה שיקרה”.

כספית: “ואם לא תבוא אף מפלגה מהמרכז-שמאל?”

שקד: “תבוא. בסוף יש אחריות לאומית ויש תבונה פוליטית וזה מה שיקרה. אין אלטרנטיבה אחרת”.

שקד גם התייחסה גם לסוגיית הגרעין האיראני, והעבירה ביקורת על ראש הממשלה לשעבר נתניהו. “נתניהו שכנע את טראמפ למשוך את ההסכם ולא הוכנה אלטרנטיבה”.

מגל טען: “מעולם ישראל לא אמרה שאין לה אופציה צבאית על השולחן. רק בנט שנכנס לתפקיד, כדי לתקוע את נתניהו הוציאו שאין אופציה צבאית. הם עשו נזק לביטחון מדינת ישראל כדי לתקוע את נתניהו”.

בליכוד הגיבו לדבריה של שקד: “איילת לא עוברת את אחוז החסימה, קול לאיילת הוא קול לפח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות