מדוע קיבל הרב אדלשטיין את נציגי ‘דגל’ בשעת בוקר שלא כהרגלו

אריה ריבקינד
|
ט' אלול התשפ"ב / 05.09.2022 11:27
נציגי ‘דגל’ למו”מ עם אגו”י התכנסו הבוקר בבית מרן הגרי”ג  אדלשטיין, לקראת המפגש בין הצדדים • מה המסר של ראש הישיבה ומדוע צורף דוד שפירא, נכדו של מרן הגראי”ל זצ”ל, לצוות המו”מ • אגו”י על הפגישה: “התנהלה ברוח טובה”

בבית ‘דגל התורה בבני ברק התקיימה היום (שני) פגישה בין נציגי ‘דגל’ ואגודת ישראל, כדי לדון על מתווה החינוך של חסידות בעלזא, שמאיים לפצל את יהדות התורה.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

בפגישה בין הצדדים דנו הצדדים  רק על הצד הרוחני של הממ”ח החסידי אותו יזמה בעלזא.

לפי אגודת ישראל, “הפגישה התנהלה ברוח טובה, מתוך רצון כנה של שני הצדדים להביא לריצה משותפת באחדות. דנים בפתרונות שיהיו מקובלים על דעת גדולי ישראל”.

החברים בצוות של אגו”י הם יצחק גולדקנופף, חנוך זייברט, מאיר פרוש, ואליקים שטארק ומרדכי אלבוים – מטעם בעלזא.

נציגי דגל התורה הם ח”כ משה גפני, דוד שפירא, הרב מאיר קסלר ומזכ”ל ‘דגל’ משה שיפמן.

דוד שפירא, נכדו של מרן הגראי”ל שטיינמן זצ”ל שולב בצוות של ‘דגל’, מאחר והיה בסוד העניינים בשעתו בכל הקשור ל’חינוך העצמאי’, ויבהיר את צוואת סבו זצ”ל מדוע ‘החינוך העצמאי’ אינו יכול להכניס אל הרשת החינוכית את מוסדות חסידות בעלזא.

מוקדם יותר הבוקר התכנסו משה גפני, דוד שפירא, והרב מאיר קסלר, נציגי ‘דגל’ למו”מ עם אגו”י, בבית מרן ראש הישיבה הגרי”ג  אדלשטיין, לקראת המפגש  בבית ‘דגל התורה’ בבני ברק.

יצוין, כי התכנסות כזו בבית הגרי”ג אלדשטיין בשעת בוקר היא נדירה, שכן בשעות אלה ראש הישיבה שקוע בהכנת השיעור לתלמידיו בישיבת פוניבז’, אותו הוא מוסר בכל יום בשעה 12, מזה 75 שנה.

“אילולי היה היום יום שני, הוא לא היה מקבל אותם בשעה כזו. אבל מאחר שהיום זה יום שני, ויש שיעור כללי בשעה 18:00 בערב במקום שיעור יומי, אז הם יכולים לבוא”, אומר גורם ב’דגל’  לחרדים 10. “המסר הוא ברור, הנושא של החינוך הוא הנושא החשוב ביותר למרן ראש הישיבה ואין על מה להתפשר”.

מועמד אגודת ישראל לכנסת, יצחק גולדנופף, התייחס הבוקר בראיון ל’קול חי’ לעימות עם דגל התורה: “הסקרים שמורידים את אגודת ישראל מתחת לאחוז החסימה הם ‘סקרים מוזמנים’. ראית את הדו”ח שמאיר פרוש פרסם לפיו בערים שאנחנו חלוקים יש לאגו”י 7,000 קולות יותר מדגל התורה? אנחנו חצי חצי עם יתרון קל לאגודת ישראל”.

הוא הצהיר: “מעמדו של אייכלר יישמר ברשימה. אנחנו הולכים לשלום ולא לפגוע באף אחד. יש לנו אפשרות להביא תשעה מנדטים, יש נוסחאות וציבורים שלמים שלא הולכים לבחירות כמו ‘הפלג’. אנחנו צריכים להביא אותם”.