היישוב שמתרחב לממדי עיר: הפתרון הבא למצוקת הדיור החרדית?

עסקנים הפועלים לפתרון משבר הדיור החרדי טוענים: היישוב רכסים הוא אולי המקום היחיד שבו ישנה למשפחה חרדית ממוצעת אפשרות לרכוש דירה, לשלוח את הילדים למוסדות חינוך מבוססים ולקיים חיי שגרה עם הוצאות מינימליות
יוני גרין
ט' אלול התשפ"ב / 04.09.2022 21:19

מצוקת הדיור במגזר החרדי הולכת ומחריפה: הממשלה היוצאת, שלא חסכה בגזירות נגד האוכלוסייה החרדית ומנגד לא עשתה מאומה כדי לפתור את מצוקת הדיור, החריפה עוד יותר את המצב וגרמה להרבה משפחות חרדיות, בעיקר זוגות צעירים, לתור אחר מקומות מגורים במחירים סבירים.

בעוד הערים והשכונות החרדיות החדשות, שהקמתן נועדה לפתור את משבר הדיור, כבר הפכו ללא רלוונטיות עבור אותן משפחות, בשל הצטרפותן למעגל מחירי הדירות המופקעים – דווקא יישוב די ותיק הולך ותופס תאוצה בתקופה האחרונה, ונתפס בעיני רבים במגזר כיעד האטרקטיבי למשפחות מהמגזר החרדי, המעוניינות להתגורר במקום שבו מחירי הדירות סבירים ובמקביל, מוסדות החינוך מבוססים וחנויות האוכל ומרכזי הקניות כבר פועלים שנים רבות.

מדובר במועצה המקומית רכסים, יישוב חרדי ותיק, שלצד הרחבת היישוב עם אלפי יחידות דיור חדשות, ההתפתחות החינוכית בה היא מהבולטות במערכת החינוך החרדית.

על פי הנתונים של תחילת שנת הלימודים הנוכחית, ביישוב קיימים כיום 44 גני ילדים שבהם מתחנכים 1,500 ילדים. כמו כן, במקום נבנו במהלך השנים 5 תלמודי תורה עם מחנכים ומשפיעים, עם מעל 1,000 ילדי תשב”ר.

התושבים ביישוב, שבהדרגה הולך ומתרחב לממדים של עיר ואם בישראל, מספרים כי גם עם סיום שנות הלימודים בתלמוד תורה, הבחורים הטריים מקבלים מענה ביישוב ואינם נאלצים לנדוד לערים מרוחקות כדי לחפש ישיבה, כאשר בתוך גבולות רכסים נבנו 4 ישיבות שבהן לומדים כ-400 תלמידים.

גם בגזרת בתי הספר לבנות, היישוב רכסים הולך ומתפתח בצעדי ענק עם 6 בתי ספר וסמינרים לכל הגילאים, שבהם מתחנכות כ-2,500 בנות, עם נשות חינוך מהדרגה הראשונה ובליווי מקצועי בהכוונת גדולי ישראל. השנה עתיד להיפתח בית ספר נוסף לבנות.

לטענת עסקנים הפועלים לפתרון משבר הדיור החרדי ובקיאים במפת הנדל”ן החרדית, כיום היישוב רכסים הוא אולי המקום היחיד בישראל שבו ישנה למשפחה חרדית ממוצעת את האפשרות לרכוש דירה, לשלוח את הילדים למוסדות חינוך מבוססים ולקיים חיים חרדיים ושגרה עם הוצאות מינימליות וללא כל תלות ביישובים סמוכים.

יצוין כי לצד בתי הכנסת, מקוואות טהרה וכל צרכי הדת הנדרשים הנמצאים ברכסים – בתקופה זו החלה בנייה מאסיבית בעיר שבמסגרתה ייבנו 5,000 יחידות דיור חדשות, מה שיגרום לכך שרכסים, תהפוך לעיר בישראל ולאחד מהמוקדים החרדיים המרכזים.

ראש המועצה, הרב דן כהן: “המועצה המקומית הופכת בהדרגה לאימפריה של תורה וחינוך. נאלצנו להוסיף השנה גני ילדים נוספים, כדי לעמוד בקצב הגידול בלע״ה וכדי לתת מענה למשפחות רבות המשתקעות במקום. תוך מספר שנים המועצה המקומית רכסים תהפוך לעיר ואם בישראל״.

סגן ראש המועצה, הרב יצחק רייך: ״ההשקעה במוסדות החינוך ובמבני הציבור ביישוב רכסים היא בלתי פוסקת מכיוון שהיישוב הולך ומתרחב, הן בכמות והן באיכות. מספק מאוד לראות שאנחנו מצליחים לעמוד ביעדים לשביעות רצונם של התושבים״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק לזכור עיר
    11/09/2022 10:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שהאופוזיציה גדולה מצהקואליציה.
    התושבים סובלים ממועצה שדואגת רק למקורבים