‘גוש נתניהו’ מאבד גובה. ומה קורה אם ‘דגל’ ואגו”י ירוצו בנפרד?

סקר מיוחד של 'דירקט פולס' מצביע על מגמת ירידה של גוש הימין והליכוד • כמה מקבלות המפלגות של איילת שקד והדר מוכתר • וכמה ח"כים חרדים יהיו בכנסת אם דגל התורה ואגודת ישראל ירוצו כל אחת בנפרד • והאם השמאל בעד או נגד ריצה משותפת של העבודה ומרצ • הנתונים
חרדים 10
ח' אלול התשפ"ב / 04.09.2022 20:34

מסקר ‘דירקט פולס’ שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 14 עולה כי ישנה מגמת ירידה ל’גוש נתניהו’: לראשונה מזה 5 סקרים של המכון, נרשם שוויון בין הגושים, כאשר גוש נתניהו עם 60 מנדטים – כמו גם גוש השמאל-מרכז-הרשימה המשותפת.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

עוד עולה מהסקר, כי הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 33 מנדטים – ירידה של שני מנדטים מהסקר הקודם.

יש עתיד בראשות יאיר לפיד היא עדיין המפלגה השנייה בגודלה עם 22 מנדטים. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ לא מתרוממת ונשארת על 12 מנדטים.

הציונות הדתית לאחר האיחוד בין בצלאל סמוטריץ’ לאיתמר בן גביר עומדת על 10 מנדטים.

אחריה נמצאת ש”ס בראשות אריה דרעי – גם היא עם 10 מנדטים. יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים – בהנחה שירוצו יחד.

הרשימה המשותפת מקבלת 6 מנדטים. גם כאן לא ברור עדיין האם בל”ד תתפצל מהרשימה, אך הנשאלים השיבו לתרחיש בו היא רצה במאוחד.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 6 מנדטים, העבודה בראשות מרב מיכאלי עם 5, מרצ עם 5 גם היא.

רע”מ בראשות מנסור עבאס סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים בלבד.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הן הרוח הציונית בראשות איילת שקד עם 1.99%, פחות משני אחוזים, צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר – עם 1.09%, מעט יותר מאחוז. מדובר בנתון יפה יחסית לגודלה כמפלגה חדשה וכמעט לא מוכרת עד לאחרונה.

המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה עם 0.47%, סוגרת את הרשימה ישראל חופשית בראשות אלי אבידר עם 0.20%.

כך תיראה החלוקה לגושים על פי הסקר: גוש הימין עם 60 מנדטים, גוש מרכז-שמאל והמשותפת עם 60.

הנסקרים נשאלו גם מי לדעתם המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה: 48% השיבו כי הם חושבים שבנימין נתניהו, 30% השיבו שיאיר לפיד ו-13% השיבו שבני גנץ. 9% מהנשאלים טרם החליטו או לא יודעים.

מצביעי גוש השמאל נשאלו האם הם בעד או נגד ריצה משותפת של העבודה ומרצ בבחירות: 59% ממצביעי העבודה ומרצ נגד איחוד, 32% מהם בעד. בקרב מצביעי שאר גוש השינוי 27% נגד האיחוד, 39% מהם בעד.

ומה יקרה אם המפלגות שמרכיבות את יהדות התורה ירוצו כל אחת בנפרד? אם תרוץ המפלגה כמאוחדת היא עומדת על 7 מנדטים לפי הסקר. במידה והמפלגות ירוצו לחוד, דגל התורה בראשות משה גפני מקבלת 4 מנדטים. אגודת ישראל בראשות הרב יצחק גולדקנופף לא עוברת את אחוז החסימה ועומדת על 3.05% מכלל המצביעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות