שיפור במצב החייל שנפצע קשה; אחד המחבלים הוא אזרח ישראלי

שיפור חל במצבו של הלוחם שנפגע באורח קשה בפיגוע הירי על האוטובוס בבקעה - וכעת הוא מוגדר בינוני • המחבלים - שלושה בני משפחה מג'נין • מרדף אחרי מחבל נוסף שנמלט • תיעוד: רכב המחבלים עוקב אחרי האוטובוס שמסיע חיילים • כך בוצע הפיגוע ונלכדו המחבלים - שלב אחר שלב
חיים טוויל
ח' אלול התשפ"ב / 04.09.2022 18:24

הפיגוע בבקעה: שיפור חל הערב (ראשון) במצבו של חייל צה”ל שנפצע באורח קשה בפיגוע ירי לעבר אוטובוס שנסע בכביש 90 בבקעת הירדן, סמוך ליישוב בקעות – חמרה. מצב החייל כעת מוגדר בינוני.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

בפיגוע נפצעו עוד חמישה חיילים ואזרח נוסף – כולם באורח קל. לפי עדכון מהמרכז הרפואי העמק: מתוך 4 החיילים שפונו למרכז הרפואי – שני  חיילים שוחררו,  אחד אושפז להמשך טיפול ואחד עדיין מטופל במחלקה לרפואה דחופה.

מחקירת האירוע התברר, כי הטנדר ובו המחבלים נסע מאחורי האוטובוס, עקף אותו במהירות – והמחבלים ביצעו ירי. נהג האוטובוס, למרות שנפצע מירי, הצליח לבלום אותו ולא לאבד שליטה. לאחר עצירת האוטובוס אחד המחבלים שפך לעברו דלק מג’ריקן בניסיון להעלות אותו באש.

המחבלים נמלטו מהזירה ברכבם, אולם במהלך הנסיעה הוא התלקח ועלה באש.

כוחות צה”ל, משטרה  ושב”כ פתחו מיד במצוד אחר המחבלים ובסקירות הצליחו שוטרים ללכוד את המחבלים כשבגדיהם מפויחים, ככל הנראה לאחר שבקבוק תבערה התלקח ברכבם. לצד רכבם של המחבלים נמצא נשק.

כוחות צה”ל ושב”כ ממשיכים בסריקות כדי לאתר מחבל שלישי.

מתחקיר עלה,  כי שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הם בני משפחה המתגוררים בשטחי הרשות הפלסטינית – אחד מהם אזרח ישראלי. תעודת הזהות הישראלית מאיחוד משפחות לתושבת ג’דיידה מכר ליד עכו.

גורם בכיר בצה”ל צוטט ב’ישראל היום’ על השתלשלות האירועים: “האירוע התרחש באזור 12:37. אוטובוס של חטיבת כפיר שנסע מתל אביב לבא”ח דרך כביש אלון, מגיע לצומת בקעות ונוסע לכיוון היישוב. הרכב של המחבלים מזנב באוטובוס ונוסע אחריו במשך מספר דקות. טרם ידוע אם המחבלים ידעו שהם יורים על אוטובוס של חיילים או של אזרחים.

המחבלים מגיעים לאוטובוס ומתחילים עקיפה של האוטובוס משמאל, ובשלב זה הם כנראה או זורקים חומר דליק כמו בקת”בים או משפריצים חומר דליק מצד שמאל ובחזית האוטובוס. כשהם משלימים את העקיפה כנראה הם תפסו מרחק מהאוטובוס מבצעים ירי לכיוון חזית האוטובוס. כוחות צה”ל מזהים מחסניות על הרצפה בכביש וההנחה היא שהמחבלים החליפו מחסניות.

בשלב זה האוטובוס פונה על ידי המ”מ שרואה שהנהג נפצע, הוא מסיט את האוטובוס שמאלה לשול. המ”מ וכנראה עוד חייל או שניים מבצעים ירי לכיוון הרכב מהחלון הקדמי, והרכב בורח משם. כתוצאה מזה יש את הנפגעים.

הרכב של המחבלים ממשיך קדימה, נסיעה של 2 ק”מ – פונה שמאלה – ממש על היישוב בקעות, על שביל כורכר שמגיע מבקעות עד העיר הפלשתינית טובאס.

מסיבה כל שהיא החומר הדליק שהם ניסו להשליך ולשרוף את האוטובוס, נשפך ברכבם ופרצה דלקה ברכב שגרמה לשריפתו.

מיד אחר כך שני מחבלים קופצים מהרכב או מהבגאז’ עם הנשקים, הרכב ממשיך בנסיעה עוד כ-100 עד 200 מטר ושם השריפה משתלטת על הרכב. בזמן הזה נוסעים לכיוון האוטובוס – גם אזרחים רבש”צים, גם סמג”ד כפיר.

“שוטרים וחייל מזהים את הרכב, הולכים לשם, סורקים שם בטווח 100 מטר מהרכב, מוצאים את המחבלים כבר לא חמושים, עם כוויות.

“כוחות צה”ל במרדף אחרי מחבל שלישי שנמצא שם, ונתפוס אותו. בחוליה אזרח ישראל, רכב עם לוחית זיהוי ישראלי, ופלשתינים. המחבלים קרובי משפחה, כנראה מאיחוד משפחות. אחד מהמחבלים שנתפס הוא עם תעודת זיהוי ישראלית. המחבלים גם בבית חולים. החיילים הפצועים בהשגחה. הנהג פצוע בפנים שלו ועוד חייל נפצע בצוואר. סך הכל  שניהם הם הפצועים היותר קשים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות