מחטף? ראש בית דין רבני חב”ד בארץ מינה את בנו לממלא מקומו

הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, ראש בית דין רבני חב"ד בישראל, הפקיד בידי חבר בית הדין הרב משה הבלין מכתב מפורט בו נאמר כי הוא ממנה את בנו הרב זלמן, רב קהילת חב"ד באלעד, למ"מ בבית דין • המהלך מעורר התנגדות גדולה בקרב רבני חב"ד וחסידי חב"ד: "מה, זה אדמו"רות?"
יוסף גרינבוים
ו' אלול התשפ"ב / 02.09.2022 14:08

האם הגאון רבי שניאור זלמן ירוסלבסקי, רב קהילת חב”ד באלעד, יהיה מעתה ממלא מקום אביו כראש ‘בית דין רבני חב”ד בארץ הקודש’?

השבוע נקרא חבר בית הדין הרב משה הבלין, רבה של העיר קריית גת,  אל הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, ראש בית הדין ורבה של שכונת נחלת הרב חב”ד בקריית מלאכי, והפקיד בידו מכתב מפורט ובהיר שבו הוא ממנה את בנו הרב זלמן לממלא מקומו בבית דין רבני חב”ד.

בסיום מכתבו כותב הרב: “הנני מבקש ומפציר בכל לשון של בקשה מכל חברי בית הדין שיסייעו לו בתפקידו זה, ויפעלו יחד מתוך אחדות להרים קרן אנ”ש ומוסדותיו של כ”ק אדמו”ר בארץ הקודש לשם ולתפארת”.

הגרי”י ירוסלבסקי מאושפז מזה מספר שבועות במרכז רפואי שיקומי בגדרה, לאחר שנפל ונחבל.

בבית דין רבני חב”ד חברים הרבנים הגאונים הרב מנחם מענדל גלוכובסקי – סגנו של הרב ירוסלבסקי בבית הדין, הרב אברהם מיכאל הלפרין,  הרב יוחנן גוראריה, הרב יוסף הכט, הרב יוסף הנדל, והרב משה הבלין.

לחרדים 10 נודע, כי הרב גלוכובסקי לא קיבל הודעה מראש על המהלך, ובית הדין טרם הוציא הודעה רשמית או התכנס להחליט בנושא.

בית דין רבני חב”ד הוא למעשה הגוף העליון של חסידי חב”ד בישראל.

גורם בבית הדין אמר: “החלטה כזאת צריכה לעבור ברוב בתוך בית הדין. הרב ירוסלבסקי לא העלה כלל את הנושא לדיון אלא בחר על דעת עצמו להכתיר את בנו שאינו חבר כלל בבית הדין, דבר שאינו מתקבל כלל על הדעת.

“יש סגן עשרות שנים ואם ראש בית הדין חש שאינו יכול למלא את תפקידו, מחליפו הטבעי יהיה סגנו הרב גלוכובסקי”.

גורם נוסף אמר: “הבקשה של הרב ירוסלבסקי לגיטימית, אבל למינוי בנו כחבר בית הדין ולא כראש בית הדין. כל זאת בכפוף לכך שגם ‘יורשים’ נוספים של חברי בית הדין בעבר, יבחרו כחברי בית הדין  הרב מרדכי ביסטריצקי, רב קהילת חב”ד בצפת במקום אביו הרב לוי ביסטריצקי זצ”ל, והרב מאיר אשכנזי, רבו של כפר חב”ד, במקום אביו הרב מרדכי שמואל אשכנזי זצ”ל”.

המהלך מעורר התנגדות גדולה בקרב רבני חב”ד ובציבור חסידי חב”ד. “מהלך  כזה חשוב לתפקיד כה חייב לעבור החלטה מסודרת ושקופה. ממתי שולחים מכתבים? מה, זה אדמו”רות?”, אומר גורם בכיר בחב”ד לחרדים 10.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב ירוסלבסקי לא להתערב בעיניינים של הצדיקים
    02/09/2022 16:51
    איריס מיכל
  1. למה לכם להתערב בעיניינים לא לכם
    הרבי מלובביטש מינה את הרב ירוסלבסקי לאב בית דין מה אתם מתערבים.
    הזהרו מהחכמים כל דיבריהם כגחלי אש

  2. למה
    02/09/2022 17:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. למה כל העולם חייב לדעת את זה? לא כבוד לאף אחד.

  4. מעורר מחלוקת בחב"ד?
    03/09/2022 21:01
    יוסי
  5. תבחרו אנשים שלא רואים בעניין כמחלוקת.
    הרב ירוסלבסקי ביקש למנות את בנו, בנו יהודי תלמיד חכם – רב קהילה שכבר ממלא את מקומו בבחינות לרבנות ועוד כבר שנים . ב”ה שהוא עושה זאת מתוך דעה צלולה ולא צריך למצוא על כל דבר מחרחרי ריב

  6. חמדן
    04/09/2022 08:40
    שמעון ביטון
  7. חמדן