דודי זילברשלג על הפיצול החרדי והאם החרדים ילכו לעוד סיבוב?

היועץ האסטרטגי דודי זילברשלג על האפשרות לפיצול מפלגת היהדות התורה: "נתניהו לא צריך להתערב בסכסוך, זה יזיק לו" • "החרדים לא ילכו לסיבוב נוסף, הם יכפו על נתניהו ללכת עם גנץ"
חרדים 10
ו' אלול התשפ"ב / 02.09.2022 11:55

שבועיים בלבד לפני סגירת הרשימות: היועץ האסטרטגי דודי זילברשלג שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ברדיו 103FM על האפשרות שאגודת ישראל ודגל התורה ירוצו בנפרד – ולא יחד במסגרת רשימת יהדות התורה.

כיצד ישפיע מהלך מסוג זה על האלקטורט החרדי?

“הפוטנציאל שזה ידרדר לקרע – נכון, אך אנשים אחראיים לא יתנו לזה להתפרק. אני מאמין ששם תמיד השפיות עושה את שלה. התערבותו של נתניהו תזיק לו. הוא יקים עליו את שני הצדדים”.

הוא הוסיף: “בזמן אמת ההכרעות מגיעות לאנשים שאנחנו יודעים שבבסיס הם פחות אכולי שנאה ומקבלים את ההחלטות ממקום אחר לגמרי – קרי גדולי התורה. הקרע הזה, יש לו קולות אידיאולוגים שאני לא יכול לשלול אותם. כמו בכל מאבק אידיאולוגי הוא מלווה גם הוא בכוח, כסף ושליטה”.

על התערבות נתניהו אמר: “כל המשחק הפוליטי של החרדים הוא מאולץ בכדי להשיג תקציבים לחינוך. נכון שהוא מבין בכל עניין שבעולם כי יש דברים שהוא באמת מבין בהם, אבל בעניין הזה הוא שוגה ומקים עליו את שני הצדדים. אני שומע תגובות בנושא – חלקן פומביות, וחלקן נאמרות בחדרי חדרים”.

בהמשך, הסביר על המחלוקת בין הזרמים: “תלמודי התורה לבנים נמצאים בחינוך העצמאי, ולגבי יתר תלמודי התורה? יש התנגדות בדגל התורה, התנגדות שיש לה גם בסיס אידיאולוגי שמתנגד לצירוף הבנים ורק הבנות נמצאות במסגרת הזו”.

על החיבור בין בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר, טען היועץ האסטרטגי כי מדובר חיבור פטרוני: “הרי בסיכומו של עניין נתניהו גם ישתה להם את הקולות”.

על האפשרות שגוש נתניהו לא יצליח להשיג 61 מנדטים, הוא העריך כי למפלגות החרדיות יש תכנית חלופית: “משהו נרקם עם גנץ, והמנהיגות החרדית לא מדברת על זה בקול רם כי היא חוששת מהשוליים החרדיים – הם יותר ביביסטים מהביביסטים עצמם. ברור שהם לא ילכו לעוד סיבוב, העניין הזה ברור לי לחלוטין. הם יכפו על נתניהו ללכת עם גנץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות