אזהרת מסע? זה מספר הכרטיסים העצום שכבר רכשו החסידים לאומן

רונית ברש, מארגנת נסיעות לאומן, התראיינה בתוכניתם של רוני בר און ואריה אלדד ב-103FM והתייחסה לאזהרת המסע לאומן • "אני לא חושבת שיש רב בחסידות, שנותן הוראה חד משמעית לנסוע או לא. אף אחד לא יכול לקחת על עצמו אחריות"
חרדים 10
ה' אלול התשפ"ב / 01.09.2022 20:01

רונית ברש, מארגנת נסיעות לאומן, התראיינה היום (חמישי) בתוכניתם של רוני בר און ואריה אלדד ב-103FM והתייחסה לאזהרת המסע לאומן שפרסמו יאיר לפיד ומשרד החוץ, בשל המלחמה באוקראינה.

“אני מארגנת נסיעות לנשים, אבל אני כן מתלבטת עם בעלי והבן הקטן שלי אם לנסוע או לא לנסוע”, אמרה בריאיון.

“בחסידות שלנו ההגעה לראש השנה מתחלקת לשניים – חלק יאמרו לנסוע בכל מחיר וחלק יאמרו פיקוח נפש – ולא לנסוע. החלק שאומר כן לנסוע, רבי נחמן אומר שראש השנה עולה על הכל, החלק השני אומר פיקוח נפש ולו הקטן ביותר, לא נוסעים”.

היא הבהירה: “אני לא חושבת שיש מנהיג בחסידות של איזשהו זרם שייקח אחריות אם יקרה משהו. זה עניין לחלוטין אישי. אני לא חושבת שיש רב בחסידות, ואני מכירה הרבה כאלה, שנותנים הוראה חד משמעית לנסוע או לא. אף אחד לא יכול לקחת על עצמו אחריות”.

לדבריה,  “עד כה נמכרו 10 אלף כרטיסים. רוב חסידים כבר שם. יש סגרים בלילה וניידות משטרה, חסיד שמסתובב שם בלילה, יש עוצר לילי – והוא מקבל ויזה שחורה והניידת מביאה אותו לגבולות אוקראינה ומוציאה אותו מהמדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות