אבל כבד במשפחת השלוחים: מקים האימפריה של חב”ד בהרצליה נפטר

הרה"ח רבי ישראל הלפרין זצ"ל, שליח הרבי מליובאוויטש בעיר הרצליה 38 שנה נפטר בגיל 66 לאחר מאבק במחלה קשה • הקים 10 סניפים של בית חב"ד בכל רחבי  העיר, אותם מתפעלים עשרות שליחים - ושישה בתי כנסת חב"ד
יוסף גרינבוים
ה' אלול התשפ"ב / 01.09.2022 17:02

ברוך דיין האמת: הרה”ח רבי ישראל הלפרין זצ”ל, השליח הראשי של הרבי מליובאוויטש בהרצליה כ-40 שנה, רב קהילת חב”ד בעיר  ודמות מרכזית בקרב חסידי חב”ד בישראל – נפטר היום (חמישי), בגיל 66, לאחר מחלה קשה ממנה סבל בשנים האחרונות.

המנוח זצ”ל נולד בט”ו ניסן תשט”ז בעיר נתניה, למשפחה דתית-לאומית. את שירותו הצבאי החל בחיל האוויר והמשיך בסיירת מטכ”ל.

התקרב בצעירותו לחסידות חב”ד. אחר נישואיו עם זוגתו אסתר התגורר בכפר חב”ד, שם למד בכולל המקומי.  על פי הוראת הרבי,  ישב בכולל שנים ולמד הוראה לרבנות.

בשנים בהן התגורר בכפר חב”ד היה פעיל מרכזי בארגון ‘צעירי אגודת חב”ד’. כחלק מפעילותו בארגון בשנים ההן ארגן בשנת  תש”מ את ‘תהלוכות ל”ג בעומר’ בכמאה  מוקדים ברחבי הארץ.

בכ”ה מנחם אב תשל”ז היה מעורב בתאונת דרכים, שבה נהרגו הנערה חנה שניאור ע”ה ואחותו. הוא ורעייתו נפגעו קשות, באופן שהשפיע על כל חייהם.

לפני 38  שנה עבר להתגורר בעיר הרצליה כשליח חב”ד. עם בואו, התמנה לרב בבית הכנסת המרכזי בשכונת נווה עמל.

בתחילת פעילותו היה אחראי גם על הפעילות החב”דית ברמת השרון ורעננה הסמוכות להרצליה. בהמשך הזמן העביר את הסמכות לשליחים הרב אליהו שדמי והרב יהודה בוטמן. הפעילות בכפר שמריהו המנוהלת על ידי הרב מנחם מענדל מיידנצ’יק, עדיין תחתיו.

עם השנים הקים קהילה חב”דית המונה כ-150 משפחות, וששה בתי כנסת חב”ד פועלים בעיר. כמו כן הפעיל 10 גני ילדים ומעונות,  בכל רחבי העיר, ותלמוד תורה לילדים עבור  בני קהילת חב”ד המקומית.

תחתיו התנהלו עשרה סניפים של בית חב”ד בכל רחבי  הרצליה, אותם מתפעלים עשרות שליחים.

בשנת תש”ע קיבל את תואר “יקיר העיר” לשנת 2010 בטקס חגיגי במוזיאון ‘בית ראשונים’ בעיר.

ניהל את ‘המטה לשלום העם והארץ’ של צעירי חב”ד המרכז את הפעילות החב”דית בנושא שלימות הארץ.

הותיר אחריו את יבדלח”ט רעייתו, אנשי קהילתו ומקורביו הרבים.

הלווייתו תצא הערב מביתו בשעה 21:00, רח’ אחד העם 53 הרצליה, לעבר בית העלמין הישן בעיר – שם ייטמן.

(פרקים מתולדות חייו – מתוך ‘חב”דפדיה’)

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חסיד אמיתי
    01/09/2022 22:43
    יצחק ביתר
  1. יהודי של מסירות נפש. הקפיד שלא ידברו בבית הכנסת בשעת התפילה וקריאת התורה. הקפיד גם על אמירת דברי תורה בבית הכנסת ברבים כהוראתו הקדושה של הרבי מליובאוויטש. לפני פסח דאג לקידושא רבה של הקהילה ללא דרישת תשלום כלל. היה אדם מסביר פנים לכל יהודי באשר הוא. מזועזעים מלכתו בטרם עת. עד מתי רבונו של עולם.