אלקין: לא ציפינו למשהו אלקטורלי אדיר מאיזנקוט – ואין אכזבה

נשאל האם בני גנץ יכול לדרוש להיות ראש ממשלה עם 12 מנדטים? שר הבינוי והשיכון: "גנץ היחידי שיכול לחבר מפלגות גם מגוש אחד וגם מהגוש השני" • "הממשלה הזאת לא התפרקה בגלל הלגיטימיות שלה, אלא בגלל שבנט איבד את השישה שהיו לו. ושישה זה לא 12 ובטח שלא 14"
אריה ריבקינד
ה' אלול התשפ"ב / 01.09.2022 11:51

כחודשיים לבחירות: שר הבינוי והשיכון זאב אלקין מ’המחנה הממלכתי’ הגיב היום (חמישי) על תוצאות סקר חדשות 12 שפורסם אמש, מהן עולה שהצטרפותו של הרמטכ”ל לשעבר גדי אייזנקוט למפלגה לא משפיעה על מצבה – ובסקר אתמול אף איבדה מנדט מכוחה, ועומדת כעת על 12 מנדטים בלבד.

בריאיון לניסים משעל וגיא פלג בתוכנית ‘שבע תשע’ ב-103 FM, אמר אלקין על המועמד שמפלגתו עשתה כל מאמץ על מנת  לצרף אותו: “לא ציפינו למשהו אלקטורלי אדיר, ואין אכזבה – אנו בפתיחתה של מערכת הבחירות, המספרים עוד ישתנו ולא מעט”.

עוד אמר בריאיון: “ידענו בערך מה שזה יעשה, זה (-הצטרפות איזנקוט) העלה אותנו בשני מנדטים, אחד מהם נעלם. זה תמיד קורה. אנחנו בפתיחתה של מערכת בחירות, המספרים ישתנו לא מעט”, טען.

על השאלה האם גנץ יכול לדרוש להיות ראש הממשלה במצב המנדטים הנוכחי, השיב אלקין: “זו לא שאלה של 12, 14 או 17 מנדטים. ברור שעם כמה שיותר זה יותר קל, אבל בשיטה שלנו השאלה היא סביב מי ניתן לחבר את הרוב שיכול להקים את הממשלה.

“הממשלה הזאת לא התפרקה בגלל הלגיטימיות שלה, אלא בגלל שבנט איבד את השישה שהיו לו. ושישה זה לא 12 ובטח שלא 14, לכן זו מציאות אחרת. בסוף השאלה פה היא מי יכול לחבר פה כוחות, ונתניהו הוא חסום. בני גנץ הוא היחידי שיכול היום לחבר מפלגות משני הגושים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות