שרי רוט ב’שש’ בערוץ 13: האם החרדים באמת הולכים לתמוך בנתניהו?

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של חרדים 10, השתתפה בפאנל של 'שש עם' בחדשות 13 • עד כמה ממתינים בציבור החרדי למסקנות ועדת החקירה? האם יש בה אמון? ומה יקרה אם אם לא יהיו לנתניהו 61?
חרדים 10
ה' אלול התשפ"ב / 31.08.2022 21:56

מתן חודורוב: שרי, עד כמה בציבור החרדי ממתינים למסקנות הוועדה הזו, יש אמון? זה דבר שהשותפות עם הליכוד תעמוד למבחן בעקבות זה?

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

שרי: קודם כל, באשר לאימון, בוועדה יש נציג חרדי, הרב מרדכי קרליץ, אז לחרדים קשה לומר שאינם נותנים בה אמון. האם הם רצו את הקמת הוועדה הזו? בוא נהמר, שאם הם היו היום בקואליציה הוועדה הזו לא הייתה קמה בכלל. הם הרי לא רצו אותה.

מתן: הפוליטיקאים החרדים לא רצו אותה.

שרי: נכון. הפוליטיקאים. האם הציבור יקנה את המסקנות וישנה גישה בקשר לנתניהו? אז קודם כל הציבור החרדי בכל מקרה לא מצביע לנתניהו, כלומר לליכוד, אלא למפלגות חרדיות. אבל אפילו מי שכן שקל את זה, האם יצביע פחות? תשמע, נתניהו מקבל את ה-33- 36 מנדטים שלו בסקרים ולא ראיתי שזה נפגע.

מתן: אבל לחרדים עצמם תהיה  ציפיה לבחון מחדש את שיתוף הפעולה שלהם עם נתניהו במקרה שהוא יימצא אישית אחראי לאסון כל כך כבד?

שרי: בוא נחדד את השאלה. בוא נשאל האם יעלה בדעתו של אחד ההורים של נפגעי מירון לתבוע אזרחית מישהו שהוועדה תאשים אותו? התשובה היא ‘לא’. חרדים לא תובעים, אתה רואה חרדים אחרי תאונת דרכים, כשמישהו דורס להם את הילד – אומרים: ‘סלחתי, הכל בסדר’, לא תובעים. זו מדיניות חרדית לסלוח ולהכיל. ואתה שואל אותי על התמיכה בנתניהו, זו עוד שאלה: האם החרדים באמת הולכים לתמוך בנתניהו, ואני לא כל כך בטוחה בזה.

מתן: את לא בטוחה, אפרופו המסרים של יהדות התורה על מקרה שבו הוא לא יגיע ל-61.

שרי: אני חושבת שזה היה פה באולפן כשישב השבוע אחד הפוליטיקאים החרדים שבא ואמר מילים טובות על בני גנץ, ומיד כשיצא מהאולפן קיבל נזיפות ונאלץ להוציא הודעת הבהרה. כך שהכול טוב לפני הבחירות, לאחריהן ניפגש שוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    או ביבי או טיבי פלוס חזירים
    01/09/2022 08:23
    רק לא לפיד
  1. פלוס חילולי שבת פלוס מדינה מקוללת ומגעילה ויקרה עם חורים ענקיים בכיסים