אחד משלנו: הרצוג העניק מתנה לילד שאביו נרצח והתפלפל בגמרא

הנשיא הרצוג פתח את שנת הלימודים במערכת החינוך החרדית באלעד - והתקבל בכבוד רב ונדיר • סייר בת"תים והגיע לישיבת 'תורה בתפארתה' - שם התיישב בין הבחורים והחל להתפלפל איתם בלימוד
אבי כץ
ד' אלול התשפ"ב / 31.08.2022 14:39

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע היום (רביעי) לסיור במוסדות החינוך החרדי בעיר אלעד –  לרגל פתיחת שנת הלימודים.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

הנשיא החל את ביקורו בתלמוד תורה ‘דעת יוסף’, ומשם המשיך לביקור אצל תלמידי תלמוד התורה ‘שטפנשט’ –  כששיאו של הביקור בישיבת ‘תורה בתפארתה’. את הביקור בעיר חתם הנשיא במפגש עם חברי המועצה ומנהלי האגפים בעירייה.

את הנשיא קיבלו בתלמוד התורה ‘דעת יוסף׳, ילדי כיתות ג׳ וד׳ בשירה עם השיר ״אם בני אדם היו מרגישים את מתיקות וערבות התורה״. לאחר מכן קיים הנשיא שיח עם תלמידי כיתה ח׳ על לימוד הגמרא. אחד מהתלמידים שהשתתפו במפגש הוא נהוראי גול, בנו של בועז גול הי”ד, מנרצחי פיגוע הטרור שאירע באלעד ביום העצמאות האחרון. בסיום השיח העניק הנשיא לנהוראי ספר תהילים לכבוד חגיגת בר המצווה שלו.

הנשיא המשיך את ביקורו בתלמוד התורה ׳שטפנשט׳. את הנשיא קיבלו תלמידי כיתות ג׳ וד׳ בשירת ״ברוך הבא בשם ה׳ אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לך״. לאחר מכן השתתף הנשיא בשיעור של תלמידי כיתה א׳ ובירך אותם לרגל פתיחת שנת הלימודים.

לאחר שיח עם התלמידים הם שרו יחד בהתרגשות את שיר הרוממות של חודש אלול המציין את השיבה ללימוד התורה: ״אחת שאלתי..שבתי בבית ה’ כל ימי חיי״.

לאחר מכן הגיע הנשיא לביקור בהיכל ישיבת ׳תורה בתפארתה׳ המונה כאלף תלמידים מהארץ ומחוצה לה.

צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו – לעמ

בהיכל הישיבה ההומה הצטרף הנשיא ללימוד ‘חברותא’ במסכת בבא מציעא בסוגיות פרק שניים אוחזין, והתפלפל עם בחורי הישיבה בלימוד גמרא. לאחר מכן נועד הנשיא עם ראש הישיבה הגאון רבי יעקב סטפנסקי והמנהל הרוחני הרב נח פלאי, צוות הרבנים ומנהל הישיבה הרב יעקב וירז’בינסקי.

נשיא המדינה קיים שיח ארוך ואישי עם ראשי הישיבה ושם ציין את התרשמותו העזה משקידת התורה ועמל עיונה, ערכי נצח של העם היהודי שרוחם הגדולה עיצבה את נתיב חייו.

בתום הביקורים נפגש הנשיא עם חברי מועצת העיר אלעד ומנהלי האגפים בעירייה ואמר: ״אני מאוד אוהב את אלעד, היא הולכת ומתפתחת בצורה יפיפיה. התמונה הגדולה שבאה מבחוץ שזו עיר מתקדמת, נעה קדימה. כל כך הרחיב את ליבי לפקוד היום את תלמודי התורה בתחילת חודש אלול, לראות את הילדים במוסדות ואת המורים. לבקר בהיכל הישיבה ולראות את רוח התורה ועמל שקידתה. תענוג גדול. אני רוצה שיהיו גאים ביישוב שלכם ובהישגים הגדולים שלו, בהתפתחות המרשימה שלו. אני מאחל שנת לימודים פוריה ומוצלחת, חודש סליחות ורחמים שיביאו סליחות ורחמים ותענה על תפילותינו לטובה, שנזכה לראות השנה הבאה לטובה, עם חן חסד רחמים שמחה ושלום.״

ראש העיר אלעד, הרב ישראל פרוש: ״נשיא המדינה מר יצחק הרצוג כיבד אותנו בבחירתו לפתוח את שנת הלימודים במוסדות התורה באלעד. יש בכך הצהרה חשובה על ההכרה בחשיבות התלמידים בכל המוסדות, גם החרדיים והתורניים. הנשיא ליווה ותמך באלעד גם בתפקידיו הקודמים, ואנו מכירים לו על כך טובה. הנשיא בכל תפקידיו גילה לב רחב מאוד, למצוקת משפחות, לרווחת התושבים ותמיד נפעמנו מכך. ראינו היום גם את אהדתו של הנשיא ללומדי התורה, ואת ההיכרות הבלתי אמצעית שלו עם אורח החיים החרדי. אנחנו מאחלים לכל אלפי התלמידים בעיר שנת לימודים מוצלחת ופורה.״

צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ
הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד המפגר מצטלם מול ספרי תועבה סטמצקי
    01/09/2022 08:16
    יודע מה אני אומר.
  1. ספר הספרים הגמרא הקדושה הטמא החזיר לפיד מעולם לא פתח זה ר.מ תוצרת עאבאס

  2. כל הכבוד לנשיא שלא כמו לפיד
    01/09/2022 13:11
    יודי 1
  3. כל הכבוד לנשיא שלא כמו לפיד המפגר מעולם לא פתח גמרא הצטלם מול ספרי תועבה סטימצקי אהבל כזה שעדר של מפגרים הצביעו עבורו