“רשעות ממש” • ח”כ מקלב: ההסכם שנחתם מפלה את המורים החרדים

משרד האוצר והסתדרות המורים הודיעו כי נחתם הסכם קיבוצי - וח"כ אורי מקלב תוקף את הדרת המורים החרדיים • "ההסכם מראה את הניכור וחוסר האנושיות של המערכת ושר האוצר כלפי המורים החרדים. כיצד ניתן לגבות מצב בו חלק מהמורים מודרים מההסכם?"
אריה ריבקינד
ד' אלול התשפ"ב / 31.08.2022 14:18

הסתדרות המורים ומשרד האוצר חתמו הבוקר (רביעי) על הסכם קיבוצי חדש, שמעלה באופן ניכר את שכר המורים, וגם משנה הליכים פנימיים במערכת החינוך, כמו למשל אופן הפיטורים.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

ההסכם עדיין  כפוף לאישור הממשלה, וגם טרם נמצא לו מקור תקציבי. בתחילה תוקצב ההסכם בארבעה מיליארד שקלים, וכעת עלותו הכוללת עומדת על 4.5 מיליארד שקלים, כך שייתכן שיהיה צורך בקיצוץ ממשרדים אחרים.

מי שיצא נגד ההסכם הוא ח”כ אורי מקלב – שאמר: “הסכם זה, בו הדירו את המורים החרדים המוכרים על ידי משרד החינוך ורשתות החינוך, כמו החינוך העצמאי – הינו הסכם שערורייתי ומפלה, המהווה רשעות של ממש כלפי המורים.

“הדרת זו של המורים החרדים מראה את הניכור וחוסר האנושיות של המערכת ושר האוצר כלפי המורים החרדים. כיצד ניתן לגבות מצב בו חלק מהמורים מודרים מההסכם?”

הוא הוסיף: “גפני פנה לכל הגורמים בנושא עוד קודם חתימת ההסכם ועורר את הדבר במלא פגיעתו. התעלמות זו מהמורים החרדים הינה רשעות של ממש, אי הכללתם מהווה חוסר ראיית התמונה הכוללת של מערכת החינוך.

“אין ספק כי תיקון עוולות מסוג זה יצטרכו להיות מתוקנים בממשלה הבאה, אך עד אז על הממשלה הנוכחית לפעול למניעת האפליה באופן מיידי”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בחרו לפרוש מהסתדרות ההסתדרות לא מייצגת אותם. מה רוצים?
    31/08/2022 14:28
    ****
  1. לא אופתע אם . . .
    31/08/2022 18:37
    איווט לפידומירסקי
  2. יתברר שזה היה התנאי של ***** הידוע שונא החרדים ושומרי המצוות ללכת לקראת הסתדרות המורים.