סקר עומק חושף: אחד מכל ארבעה ישראלים מתלבט עבור מי להצביע

על פי הנתונים של מדד הקול הישראלי, מספר המתלבטים במרכז גבוה יותר מאשר בימין ובשמאל • יותר מרבע מערביי ישראל לא מתכוונים ללכת להצביע • מעל מחצית תומכים באיחוד הרשימה המשותפת ורע"ם
חרדים 10
ד' אלול התשפ"ב / 31.08.2022 14:04

מסקר ‘מדד הקול הישראלי’ של ‘המכון הישראלי לדמוקרטיה’ שפורסם היום (רביעי) עולה, כי שיעור המתלבטים בבחירות הקרובות גבוה במיוחד – כאשר אחד מכל ארבע ישראלים עדיין מתלבט עבור מי להצביע בבחירות.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

חודשיים לפני הבחירות כמעט רבע (23%) מהציבור מתלבט עבור מי להצביע בבחירות הקרובות: בקרב יהודים – במרכז 27% מתלבטים למי להצביע, מעט יותר מאשר בשמאל (21%) ובימין (20.5%).

מבין מצביעי המפלגות שהרכיבו את האופוזיציה רוב גדול (78%) מתכוונים להצביע לאותה המפלגה גם בבחירות הקרובות, ואילו 4% בלבד ציינו כי יצביעו למפלגות הקואליציה.

לעומת זאת, ממצביעי המפלגות שהרכיבו את הקואליציה רק 43.5% מתכוונים להצביע לאותה מפלגה ו-10% נוספים ציינו כי יצביעו למפלגות אופוזיציה – רובם מצביעי ימינה לשעבר.

עד כמה חשוב לישראלים גנרלים בדימוס בצמרת המפלגות? התוצאות העלו כי הציבור היהודי חצוי:  47% השיבו כי הדבר חשוב להם ואילו 50% השיבו שאין לכך חשיבות בעיניהם. במחנה הימין והמרכז שיעור דומה מקנים לכך חשיבות (53% ו-49% בהתאמה), לעומת רק 20% ממחנה השמאל.

עוד נמצא כי לנשים יהודיות חשוב יותר מלגברים שבצמרת הרשימה יהיו קציני צה”ל בדימוס (51% לעומת 42%).

רוב הנשאלים היהודים (61%) ענו כי בבחירות הקרובות יצביעו כמו בני משפחתם או חבריהם; מתוכם 38% יצביעו לאותה מפלגה ועוד 23% יצביעו למפלגה אחרת אך שהיא חלק מאותו מחנה פוליטי.

בחברה הערבית הנתונים עגומים: מחצית מהמרואיינים הערבים חושבים כי אין זה משנה למי מצביעים – המצב לא ישתנה. מעל רבע (26%) מהערבים השיבו כי אינם מתכוונים להצביע בבחירות הקרובות, 21% נוספים טרם החליטו עבור מי להצביע.

מבין המרואיינים הערבים כשליש (32%) ענו שיצביעו לאותה המפלגה כמו בני משפחתם או חבריהם ו-11% למפלגה אחרת. שיעור גבוה (30%) אינם יודעים למי בני משפחתם או חבריהם מצביעים.

61% ממי שהצביעו לרשימה המשותפת בבחירות הקודמות מתכוונים לעשות זאת גם כעת, לעומת 45% בלבד מאלו שהצביעו לרע”ם. בנוסף, 15% מאלו שהצביעו לרע”ם בבחירות האחרונות ציינו כי הפעם יצביעו לרשימה המשותפת, בעוד רק אחוז אחד ממי שהצביעו לרשימה המשותפת דיווחו כי יצביעו הפעם לרע”ם.

רוב גדול (75%) מהמרואיינים הערבים שהצביעו בבחירות הקודמות למפלגות ציוניות לא ערביות (כ-19%) ציינו כי יצביעו להן שוב בבחירות הקרובות.

מעל מחצית מהמרואיינים הערבים (54%) תומכים באיחוד הרשימה המשותפת ורע”ם לקראת הבחירות הקרובות, לעומת מעל רבע (27.5%) שמתנגדים לכך. רוב אלו שהצביעו לרשימה משותפת (69%) ולרע”ם (64%) בבחירות 2021 תומכים באיחוד כזה, בהשוואה למחצית בלבד (49%) מאלו שהצביעו למפלגות ציוניות לא ערביות ורבע (25%) ממי שלא הצביעו כלל בבחירות האחרונות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות