קיבל מכה ונפטר: לוחם שריון נהרג במהלך תרגיל טנקים

סמל איתן פיכמן ז"ל, לוחם בחטיבה 7, בן 19 מבאר שבע, נהרג הלילה, לאחר שנחבל במהלך תרגיל שיריון שגרתי ברמת הגולן • בעקבות האירוע נפתחה מיד חקירה של המשטרה הצבאית • כל אימוני היבשה הופסקו בעקבות התקרית • "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה"
חיים טוויל
ד' אלול התשפ"ב / 31.08.2022 13:28

חייל צה”ל, סמל איתן פיכמן ז”ל, לוחם בחטיבה 7, בן 19 מבאר שבע, נהרג הלילה (רביעי) במהלך אימון שגרתי בצפון, לאחר שככל הנראה קיבל מכה בראשו.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

בעקבות התאונה, שהתרחשה במהלך תרגיל שריון רטוב ברמת הגולן, הנחה מפקד זרוע היבשה על עצירת כלל האימונים ביבשה.

נפתח תחקיר לבירור נסיבות המקרה.

איתן פיכמן ז”ל הועלה לדרגת סמל לאחר מותו.

דובר צה”ל מסר, כי החייל נהרג לאחר שנפגע במהלך תרגיל שריון פלוגתי בשטח האש הסמוך ל’נפח’. בזמן היותו בטנק, מסיבה שאינה ברורה, נפגע הלוחם ונחבל בראשו בעוצמה. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותו.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, קיים הלילה תחקיר ראשוני בזירה. במסגרת התחקור הראשוני, מינה מפקד פצ”ן את אלוף-משנה שאול ישראלי, מפקד חטיבה 205 כראש צוות המומחים שיתחקר את הנסיבות שהובילו לאירוע המצער בשיתוף מפקדת קצין השיריון הראשי בזרוע היבשה. מסקנות הצוות יוצגו בפני הרמטכ”ל.

במקביל, המשטרה הצבאית פתחה מיד בחקירת האירוע, בסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית.

מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, הנחה על עוצר אימונים והכשרות של הכלים הקרביים המשוריינים.

הודעה נמסרה למשפחתו של הלוחם, פרטי החייל ומועד ההלוויה יפורסמו בהמשך.

מדובר צה”ל נמסר: “צה”ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה”.

לפי דיווח של ניר דבורי בחדשות 12, מתחקיר ראשוני עולה האירוע קרה אחרי תרגיל יבש, במסגרת התרגיל הרטוב. לטענת המ”מ הוא קרא לחייל ולא קיבל ממנו תגובה, לכן הוא הסתכל לרצפת הטנק, שם ראה את החייל שכוב על הרצפה, כשראשו בין טובה לצריח, באזור המכונה “משלוש המוות”. הוא זיהה בקסדה סימני פגיעת טנק. על כן ההערכה היא כי מדובר בפגיעת או חבלת ראש.

אחד החובשים בזירה זיהה סימני דופק חלשים בחייל, אך רופא הגדוד שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו בשטח.

כעת עולות שאלות סביב כיצד החייל הגיע למצב בו היה: לא ברור איך הוא הגיע למצב בו הוא על הקרקע וראשו ב”משולש המוות”. הערכה ראשונית סוברת כי יכול להיות והחייל סבל מדום לב, מפגיעה מהסדן, מהתעלפות, התייבשות. עדיין לא ברורה סיבת המוות או הגורם שהוביל למותו ועל כן יש צורך בבדיקה מעמיקה יותר.

בעקבות התקרית מקימים בצה”ל ועדת מומחים. בוועדה ינתחו את הטנק בו התקרית התרחשה, ובהיבט הרפואי, אם תתאפשר נתיחה אחר המוות, יבדקו רופאים את גופת החייל.

מן הפרטים עולה כי זו אינה תאונה שגרתית, וגם לאחר הגעת מפקדים בכירים לשטח על מנת לשחזר את האירוע, כולל מפקד הפיקוד עצמו, חלקים נרחבים עדיין לא מוסברים בשרשרת האירועים שהובילה למותו של החייל.

הקופסא השחורה בטנק נלקחה לבדיקה בתקווה שדרכה יתבהרו דברים נוספים.

כרגע מחכים לבדיקת מז”פ של קסדת החייל שכן לפיה יוכלו לאמת אם הוא קיבל מכה בראשו מסדן הטנק תוך כדי תנועה. הטנק לא היה בציר הררי, אלא שטח מישורי, ועבר מרחק מאד פשוט. כמו כן, לא בוצע ירי מהטנק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות