אב שכול ממירון: “לא מחפש עריפת ראשים, אין חיסול חשבונות פוליטי”

אביגדור חיות, שניצל בנס מ'אסון מירון' אך שכל את בנו ידידיה ואת תלמידו משה לוי ז"ל, התייחס ב-103FM לשליחת מכתבי האזהרה: "אם זה להניח את המפתחות וללכת הביתה, זה לא עושה לי שום דבר. אסור שאסון דומה יתרחש פעם נוספת"
חרדים 10
ד' אלול התשפ"ב / 31.08.2022 10:17

אביגדור חיות, ששכל את בנו ידידה ואת תלמידו משה לוי ז”ל ב’אסון מירון’, ממנו ניצל בעצמו בנס, התייחס הבוקר (רביעי), בתוכניתן של ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM לשליחת מכתבי האזהרה לבכירים מצד וועדת החקירה הממלכתית לאסון.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

“אנחנו עוד ב’שבעה’, ימים ספורים לאחר האסון, דרשנו שתקום ועדת חקירה, למרות שהיו הרבה מאוד אנשים שלא היו רוצים שהיא תקום.

“האסון קרה, היה אסור שהוא יקרה, אבל אסור עוד יותר שהוא יקרה עוד הפעם. לכן הוועדה חייבת לקום מכל פרמטר אפשרי – החובה עלינו לדאוג שדברים כאלו לא ישנו בשום צורה בדרך. אין כזה דבר חיסול חשבונות פוליטי, יש כאן בדק בית שצריך לעשות ועושים אותו. אם ככה אנחנו לא נוכל להקים שום ועדת חקירה, כי תמיד יהיה מי שיטען טענות”.

כשנשאל האם יש לו ביקורת כלפי ההנהגה – השיב: “יש פה שתי נקודות. יש נקודה מבחינה אמונית, שאנחנו מאמינים שהכל מריבונו של עולם. מצד שני יש את הציווי התורני. כשדרשנו את הוועדה אמרו לנו ‘אם זה מה שאתם חושבים ורוצים זה מה שיקום ויהיה’. כולם מבינים בשורה התחתונה שקרה כאן משהו חמור מאוד, נכון שהוא קרה אבל אסור שהוא יקרה עוד יותר. לכן אם לא נקום ונתעשת מיד, לא תהיה ברירה אחרת, חייבת לקום ועדת חקירה ואני שמח לראות שזה עובד, שזה עדיין קיים.

“אני סומך על הוועדה, על כבוד השופטת, הם יודעים טוב מאוד מה שהם עושים. ראינו שהם חקרו, בדקו והכל. אני מעולם לא הייתי איש משפטי, פוליטי, אני גם לא רוצה להיות. אני סומך על הוועדה שהיא עושה את העבודה שלה. למי היא שלחה או לא, אני לא יודע.

“ברגע שאני רואה שהנושא עדיין על השולחן, זה דבר שיש בו מן השמחה. המדינה שלנו מאוד דינמית, הרבה אירועים קורים ומטבע הדברים דברים מטאטאים אותם מתחת לשטיח. עצם זה שהוועדה קמה, פועלת ומגישה את המסקנות שלה, שולחת מכתבי אזהרה וכו’, מראה שהנושא נמצא על השולחן”.

הוא ציין שלא בטוח שהדחה או התפטרות של בכירים תשרת את המטרה: “אני אגיד את האמת, גם שמפקד המחוז הצפוני הלך הביתה זה לא עשה לי שמחה. לביא אדם מאוד מוערך, תרם רבות לישראל, כשהוא קם והלך הביתה, האם כתוצאה מזה חודדו הנהלים? לא ראינו. אז אם נסתפק בזה ש-18 אנשים יניחו את המפתחות וילכו הביתה, ועולם כמנהגו נוהג, לא עשינו שום דבר. אני לא מחפש עריפת ראשים, אני מחפש שאף אחד לא יהיה במקום ובמצב שאני”.

לאחר מכן נשאל לו ממשלת בנט-לפיד לא הייתה קמה, האם הייתה ועדה – השיב: “אני חושב שכן כי זה עניין ציבורי עצום. הייתה דרישה חד משמעית מהמשפחות, דבר שאי אפשר להתעלם ממנו, שהוועדה תקום. אני שמח שהיא קמה.

“אני לא איש פוליטי, אני רק שמח שזה קם. נותר לי לאחל להם שהקדוש ברוך הוא יעזור להם להגיע למסקנות הנכונות ושלעולם לא נשמע על כאלה אסונות”.

כשנשאל האם הוא מצפה מהמפכ”ל ומעוד אנשים ליטול אחריות – ענה: “אם זה להניח את המפתחות וללכת הביתה, זה לא עושה לי שום דבר. אם כתוצאה מזה אנחנו גורמים לשינוי מערכת לגמרי, משנים את הכללים, מבינים שמשהו קרה פה ולא כדי לערוף ראשים אלא כדי לשנות אז מצוין. אם זו הדרך זה מה שצריך לעשות, אם זה רק כדי להשקיט את המצפון אז חבל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות