מיכאלי: “איחוד עם מרצ לא טוב לגוש, הוא טוב רק ללפיד”

שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי על הסקרים הלא גבוהים: "יש לנו פוטנציאל גבוה" • על הקרבות בתוך הגוש: "גם גנץ פועל נגדנו" • על ישיבה עם המשותפת: "לא רואה אותה מצטרפת לממשלה"
חרדים 10
ד' אלול התשפ"ב / 31.08.2022 09:14

שרת התחבורה ויו”ר העבודה מרב מיכאלי אומרת בראיון ל’ישראל היום’, כי הניסיון של יאיר לפיד ללחוץ עליה להתאחד עם מרצ בבחירות הקרובות משרת רק את מטרותיו של לפיד – ויזיק לגוש.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

למרות המצב בסקרים המנבאים למפלגתה  5-6 מנדטים, היא שומרת על אופטימיות – ואומרת: “יש לנו פוטנציאל גבוה של מצביעים, רק התחלנו את הקמפיין. נכנסנו לממשלה שלא הייתה קלה לנו. עשינו הרבה ויתורים, יש דברים שלא יכולנו לעשות. אנשים ציפו מאיתנו כשהגענו לממשלה שנקדם את כל הערכים שלנו, אבל לא יכולנו לעשות הכל כמו נישואים אזרחיים, מדיניות כלכלית ותחבורה ציבורית בשבת”.

מיכאלי מצביעה על מאבק של לפיד וגנץ מול מפלגת העבודה: “יש הרבה כוחות שעובדים נגדנו, ביניהם גם מפלגות אחרות בגוש. הקמפיין של לפיד על איחוד של מרצ והעבודה מסיח את הדעת מלדבר על היתרונות של מפלגת העבודה, גם גנץ פועל נגדנו בכל מיני דרכים. וזה לגיטימי זה פוליטיקה, אבל אנחנו נתחיל עכשיו את הקמפיין, נציג את הערכים שלנו ונדבר לציבור בגובה העיניים כמו שאנחנו יודעות. נגדיל את כוחה של המפלגה”.

לדבריה, “לא יהיה איחוד העבודה-מרצ. היה ניסיון כזה והוא נכשל. ב־2020 הם רצו יחד והביאו 7 מנדטים, ב־2021 הם רצו בנפרד והביאו 13 מנדטים. איחוד בין העבודה ומרצ הוא לא טוב לגוש, הוא טוב ללפיד, הוא חושב על טובתו האישית. איחוד העבודה ומרצ עלול להחזיר את נתניהו. אותי מעניינת מדינת ישראל, וזה לא פתוח לדיון. מרצ תעבור, העבודה תגדיל את כוחה וזה יחזק את הגוש”.

היא נשאלה האם ממשלה עם הרשימה המשותפת לגיטימית – וענתה: “אני לא רואה את המשותפת מצטרפת לממשלה. אני אומרת דבר ברור: יש קווי יסוד, מפלגה שמחויבת לחזון הציוני, למדינת ישראל כבית לעם היהודי עם שוויון זכויות מלא – מבחינתי היא מוזמנת לממשלה. האם המשותפת תהיה שם? כנראה שלא. מפלגת העבודה תעשה את המקסימום כדי להקים ממשלה שתמנע את ממשלת ביבי-בן גביר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בהחלט יכול להיות שהיא צודקת
    31/08/2022 17:46
    שאול א.
  1. יותר מהכל, לפיד רוצה להיות ראש ממשלה גם בהמשך. אם חיסולה של מפלגת העבודה תאפשר את המטרה הזו, הוא לא יהסס לחסל אותה. הדבר נכון גם לגבי מרצ.
    ולכן, מיכאלי צריכה קודם כל לדאוג למפלגה שלה ולא לשרת את המגלומניה של לפיד.
    החיבור עם מרצ צריך להתרחש רק אם זה משרת את סיעת העבודה.
    לדעתה, החיבור לא עומד ביעד הזה.