המדריך המלא: ליסינג מימוני, תפעולי או פרטי? כל מה שצריך לדעת במקום אחד

שוק הליסינג מתפתח באופן משמעותי וכיום ניתן לבחור מבין מגוון רחב של אפשרויות • אם גם אתם מתלבטים לגבי האופציות השונות, בחרנו להציג את שלושת המסלולים הבולטים
תוכן שיווקי
ד' אלול התשפ"ב / 31.08.2022 13:30

שוק הרכב נחשב לאחד מהשווקים התוססים והחזקים ביותר בעולם, וגם כאן בישראל. כשלוקחים בחשבון את חוסר הגמישות הכרוך לעיתים בשימוש בתחבורה ציבורית, אין ספק כי נסיעה ברכב היא האופציה המועדפת על ידי רבים.

יחד עם זאת, הוצאה כספית בעבור אחזקה של רכב – בין אם מדובר באנשים פרטיים ובוודאי בעלי עסקים – יכולה להגיע לאלפי שקלים מדי חודש. ועל כן, יש אופציה להוזיל את העלויות ואף להימנע מרכישה של רכב, באמצעות השכרה של רכב לטווח זמן קצר או ארוך.

אם גם אתם מתלבטים לגבי האופציות השונות, בחרנו להציג את שלושת המסלולים הבולטים – ליסינג מימוני, ליסינג תפעולי או ליסינג פרטי, כפי שנפרט כאן במדריך.

ליסינג מימוני – כל מה שצריך לדעת

האופציה של ליסינג מימוני היא אופציה נהדרת בעבור בעלי עסקים וחברות שרוצים להימנע מאחזקה של כמה וכמה רכבים, ובמקום זאת לקבל שירות שבמסגרתו ניתן יהיה לשכור רכבים לפרק זמן ארוך, בתנאי מימון נוחים. שירות שמתאים לחברות ועסקים בדמות ליסינג מימוני הוא הזדמנות מעולה לחסוך בעלויות ואף להוביל למערך שבמסגרתו ניתן יהיה להחליף את הרכבים של החברה, ללא צורך ברכישה של רכב חדש או מכירה של הרכבים הקודמים.

היתרון של השיטה הזו נובע בעקבות הסדר מוסכם מראש לגבי גובה הסכום החודשי, פריסת התשלומים וכן גובה המקדמה, כאשר בסיום התקופה ניתן או להפסיק או לרכוש את הרכב בהנחה, בהתאם למחירון של חברת הליסינג.

ליסינג פרטי – נהיגה ברכב חדש ללא בעלות אישית

בשנים האחרונות האופציה המועדפת על נהגים היא האופציה של ליסינג פרטי שבמסגרתו משלמים תשלום חודשי קבוע בעבור השכרה של רכב לתקופה קצרה או ארוכה, מבלי שהרכב נרשם על שמכם.

אופציה זו מתאימה בעיקר למי שלא רוצה לבצע רכישה של רכב חדש בעלות כספית גבוהה, אלא במקום זאת לקחת מחברת ההשכרה רכב חדש ולשלם עליו בהתאם לתנאים שנקבעו מראש, בניגוד לחלופה של רכישת רכב חדש עם הון עצמי גבוה או לחלופין קבלת הלוואה.

יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון כי אם בחרתם במסלול הזה תידרשו לשלם מקדמה כספית, ועל כן צריך לקרוא היטב את האותיות הקטנות וכן להבין את כלל העלויות, כדי לחתום על הסכם אל מול חברת הליסינג.

ליסינג תפעולי – מיקור חוץ לרכבים של החברה

ליסינג תפעולי הוא מסלול המותאם באופן מדויק לצרכים של בעלי עסקים או עצמאיים. במסגרת המסלול הזה בוחרים מראש את סוג הרכב שלו אתם זקוקים ומשלמים סכום חודשי קבוע לפרק זמן שנקבע מראש, כאשר חברת הליסינג היא זו שנושאת בכל התשלומים ובכך ניתן להפחית באופן משמעותי את ההתעסקות באחזקה של רכב שאותה צריך לבצע באופן קבוע.

ליסינג תפעולי מיועד בעבור המגזר העסקי כך שניתן יהיה לספק לרשות העובדים בחברה רכבים חדשים שמתוחזקים באופן מלא על ידי החברה.

לסיכום

שוק הליסינג מתפתח באופן משמעותי וכיום ניתן לבחור מבין מגוון רחב של אפשרויות. בחירה של סוכנות ליסינג אמינה מהווה את הדרך הטובה ביותר להבטיח כי בסופו של דבר תוכלו לבחור במסלול הטוב ביותר בעבורכם.

חקר שוק לצד קריאה מדוקדקת של ההסכם הם חיוניים לטובת החלטות נכונות, כחלק מהתחדשות ברכב חדש שאומנם אינו רשום על שמכם, אבל יכול לשמש אתכם למשך תקופה ארוכה, במחיר המותאם למסגרת התקציב שלכם. בהצלחה ונסיעה נעימה!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות