אבו מאזן מאיים: אפרק את השותפות עם חמאס

יוני גרין
|
י"ב אלול התשע"ד / 07.09.2014 10:02
אבו מאזן יישא היום דברים בפני שרי החוץ של הליגה הערבית ויבהיר: אם חמאס אינו מקבל את מרות הרשות – הוא יפרק את השותפות • אישר הדיווחים על הביקורת שהטיח בחאלד משעל כשנפגשו בקטאר

יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, איים הלילה לפרק את השותפות בין פתח לבין חמאס והכריז: “במצב הנוכחי לא תוכל להיות שותפות עם חמאס” – שותפות שיצאה לדרך רק לפני חודשים אחדים. הוא הוסיף ואמר כי “לא ניתן לסמוך עליהם”.

אבו מאזן צוטט בסוכנות הידיעות הפלסטינית ‘מען’, כי המצב הנוכחי איננו יכול להימשך עוד וכי בפועל ממשלת האחדות איננה מתפקדת כלל. בנוסף, רמז ראש הרשות כי חמאס אשם במצב ההומניטארי הקשה ברצועת עזה בעקבות 50 ימי הלחימה נגד ישראל.

יושב ראש הרשות גם אישר במהלך השיחה את הפרסומים הקודמים על הביקורת החריפה שהטיח בחאלד משעל, כשהשניים נפגשו בקטאר במהלך מבצע צוק איתן. לפי הדיווחים, הוא כינה את משעל שקרן והוסיף: “חמאס מנסה להכשיל את הרשות הפלסטינית מיום הקמתה”.

אבו מאזן, שצפוי לנאום ביום בוועידת שרי החוץ של הליגה הערבית, הביע בימים האחרונים זעם על הוצאות להורג של למעלה ממאה פלשתינים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל, שביצעו אנשי חמאס.

התוצאה המידית של המהלך בו מתכוון אבו מאזן לנקוט תהיה פירוק המשלחת הפלסטינית המאוחדת למו”מ עם ישראל בקהיר על המשך הפסקת האש. 

יצוין, כי ברשות מדגישים כי אין מדובר לפי שעה בפירוק מיידי של ממשלת הפיוס, כהגדרתם, אלא בהפסקת המגעים בין הפתח’ לחמאס לבחינת דרכי ביצוע שיתוף הפעולה בין שני הארגונים.

כזכור קיימת שורת סוגיות שהארגונים אמורים להכריע באשר לאופן יישומם כדוגמת משרות וסמכויות, משכורות ודרכי מימון, כמו גם איחוד הפעילות הביטחונית צבאית של שני הארגונים. שיחות אלו ייפסקו כתוצאה ממהלכו של אבו מאזן במידה ואכן יבחר להכריז על מהלך הניתוק אותו הוא מגדיר כ’מסוכן’.

יישום הצהרותיו של אבו מאזן יהיה תלוי במידה לא מבוטלת בתגובת שרי החוץ של הליגה הערבית לדברים.