הליכוד תוקף את מכתבי האזהרה על אסון מירון: ‘בגלל הבחירות’

אחרי שנתניהו ואוחנה הוזהרו: הליכוד תוקף את עיתוי שליחת מכתבי האזהרה מו‏ועדת החקירה ל'אסון מירון', כחודשיים לפני הבחירות: "מצער שוועדת החקירה שהוקמה ביוזמת ממשלת בנט-לפיד בחרה לעשות כן" • בני גנץ: "אנחנו לא מחפשים אשמים - אנחנו מחפשים אחריות ולקחים"
אריה ריבקינד
ג' אלול התשפ"ב / 30.08.2022 18:19

מפלגת הליכוד תקפה היום (שלישי) את החלטת ועדת החקירה ל’אסון מירון’ לשלוח מכתבי אזהרה, חודשיים לפני הבחירות, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים לשעבר אמיר אוחנה.

מהליכוד נמסר בתגובה: “אנו משתתפים בכאבן הגדול של המשפחות. שליחת מכתבי האזהרה בזמן בחירות – עיתוי פוליטי.

“מאז הקמת המדינה אף ועדת חקירה ממלכתית לא שלחה מכתבי אזהרה למועמדים בבחירות בתקופת בחירות. מצער שוועדת החקירה שהוקמה ביוזמת ממשלת בנט-לפיד בחרה לעשות כן”.

מפכ”ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, הגיב הערב למכתב האזהרה שקיבל. באיגרת שפרסם כתב שבתאי, “ביקשתי מתחילת הדרך את הקמתה של הוועדה. שיתוף הפעולה עם הוועדה היה ויהיה מלא”.

הוא מבהיר כי אין בכוונתו להתפטר מתפקידו. “זוהי שעת מבחן שמחייבת אותנו, מקצועית וערכית בהמשך הפעילות המשטרתית למען ביטחון המדינה והציבור. אמשיך להוביל את משטרת ישראל בתקופה המורכבת הזו בדרך להמשך השגת יעדי המאבק בפשיעה ובטרור מתוך שליחות גדולה שמובילה אותו ואת יתר המשרתים במשטרה”.

שר הביטחון בני גנץ הגיב לשליחת המכתבים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: “אנחנו לא מחפשים אשמים – אנחנו מחפשים אחריות ולקחים. זו הסיבה שעמדתי על הקמת הוועדה הממלכתית לחקר אסון מירון – האסון האזרחי הגדול ביותר שידענו. לזכר הקורבנות ולמען החיים נמשיך ונחפור בפצע הפתוח כדי לוודא שהלקחים יופקו עד תום”.

מפלגת ישראל ביתנו תקפו את נתניהו בטוויטר: “ביבי, אמרת שאתה לא יכול לקבל אחריות על מה שאתה לא יודע. כולם יודעים שקיבלת היום מכתב אזהרה, אז הפעם לא תוכל להתחמק מהאחריות”.

באזהרה לנתניהו מטעם הוועדה נכתב, בין היתר: “כמי שכיהן כראש ממשלת ישראל משך למעלה משתים עשרה שנים רצופות בתקופה הרלוונטית (משנת 2009 ועד שנת 2021), ידע ראש הממשלה לשעבר נתניהו, או שהיה עליו לדעת, כי אתר קבר הרשב”י במירון מטופל משך שנים בצורה לקויה, שעלולה ליצור סיכון למשתתפים הרבים בהילולה המתקיימת מדי שנה בל”ג בעומר”.

על אוחנה נכתב בין היתר: “השר לביטחון הפנים לשעבר אוחנה לא פעל כמצופה משר לביטחון הפנים כשגיבש את דעתו באשר לקיום ההילולה במירון בל”ג בעומר ללא הגבלת קהל, ואף נתן לכך ביטוי פומבי, מבלי שהדבר נבחן בעבודת מטה מסודרת בנוגע למכלול המשמעויות, לרבות בחינת חלופות שונות באשר לאופן קיום ההילולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות