‘הגיע יותר מוכן פוליטית’ • היועצים דנו: הפגישה תשפיע על הבחירות?

חרדים 10
|
ג' אלול התשפ"ב / 30.08.2022 14:27
היועצים האסטרטגיים משה דבי ורוני רימון שוחחו עם רון קופמן ואריה אלדד על ההשפעות הפוליטיות של פגישת התדרוך בין השניים • “חתימה על ההסכם זמן קצר לפני הבחירות, תהווה ‘גיים צ’יינג’ר לטובתו של נתניהו, דבר שיוכל להעביר אליו שני מנדטים נוספים”

היועץ האסטרטגי משה דבי התארח היום (שלישי) בתוכניתם של רון קופמן ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לנסיונות של נתניהו ולפיד לגרוף רווח פוליטי מהתדרוך הבטחוני שהתקיים אתמול.

דבי: “אני חושב שנתניהו הגיע למפגש יותר מוכן פוליטית, בניגוד לפעם הקודמת שלא הייתה לו ברירה, נתניהו פוליטיקאי מיומן, הוא הבין שבמבצע ‘עלות השחר’ הוא חייב לקבל תדרוך על המצב, זה היה מצב לא הגיוני מבחינתו לא לעשות את זה, הוא היה נתפס כסרבן.

“נתניהו מבחינתו, מבחינה פוליטית, עדיף לו לשחק במגרש הביטחוני על החברתי. בחברתי הוא יצא ידי חובה, כי זה לא דבר שנוח לו. נושא מדיני וביטחוני יותר מתחבר אליו. לכן אתמול בסיומה של הפגישה הוא ניצל את זה לתקוף את הממשלה שלא עושה מספיק בנושא האיראני”.

היועץ האסטרטגי רוני רימון אמר על הפגישה: “כל האירוע הזה הוא אירוע פוליטי מההתחלה, האמצע והסוף. במהות שלו. מה שיאיר לפיד ניסה להראות ובגלל זה הוא עמד על כך שיהיה צילום משותף – זה להראות מי הבוס. ‘אני יאיר לפיד הבוס, נתניהו בא לשמוע ממני’. זו הסיבה שיאיר לפיד רצה את התמונה ונתניהו לא”.

משה דבי התייחס גם למשמעויות הפוליטיות של חתימה על הסכם גרעין בין איראן למעצמות: חתימת ההסכם לא עושה טוב ללפיד, כי תמיד נתניהו יוכל לרכוב על זה ולהגיד ‘הם לא נלחמו מספיק’. מבחינה תקשורתית, נתניהו יגיד ‘אני ביטלתי את ההסכם ובתקופה שלהם הוא חודש’. אנחנו מדברים על פוליטיקה, ובפוליטיקה לאיך שזה נראה יש חשיבות מאוד גדולה”.

רמון: “אני מעריך שחתימה על ההסכם זמן קצר לפני הבחירות, תהווה ‘גיים צ’יינג’ר לטובתו של נתניהו, דבר שיוכל להעביר אליו שני מנדטים נוספים. נתניהו נמצא בסיטואציה שבה הוא כל הזמן יכול להיות בביקורת על לפיד. הוא יכול להגיד ‘אני ביטלתי את ההסכם הרע הזה שאפילו ראש המוסד אמר עליו שהוא רע, ולכן אם ייחתם הסכם זה בגלל לפיד, ואם נהיה על סף הסכם זה בגלל שלפיד נרדם בשמירה יחד עם גנץ'”.